Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af brugte vare.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg køber et parti brugte vare, som jeg sælger enkeltvis, hvordan beregner jeg så mit vare forbrug?

Tænkt eksempel.
Jeg køber et parti på 100 enheder til 50.000, det første år får jeg solgt 50 enheder til samlet 40.000.

Kan jeg så udgiftsføre et vareforbrug på 40.000?
Årets resultat 0.-
Eller hedder det halvdelen da kun halvdelen er solgt, altså 25.000?
Årets resultat 15.000.-

Næste år sælger jeg de sidste 50 enheder til 20.000. Hvad er vareforbruget dette år?

Håber i kan hjælpe eller henvise til noget lovgivning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar John, det fremgår slet ikke tydeligt i mit indlæg, men tanken bag spørgsmålet var at finde frem til hvad jeg skal beskattes af? Jeg ser din blog igennem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

llycke:

Tak for dit svar John, det fremgår slet ikke tydeligt i mit indlæg, men tanken bag spørgsmålet var at finde frem til hvad jeg skal beskattes af? Jeg ser din blog igennem.

du beskattes af indtægter minus udgifter - og varer på lager er ikke en udgift - ret enkelt

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 06:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så langt er jeg med.

Lad os sige varene er et dødsbo, hvordan fastsættes værdien af varene som er på lager, ja eller dem som er solgt, der er jo ikke en fakture som lister hver enkelt del op med en anskaffelsespris, anskaffelsesprisen er på hele dødsboet/indboet.

Så når der volume mæssigt er solgt halvdelen er det ikke det samme som halvdelen af værdien. Derfor spørgsmålet om hvordan det beregnes?

Håber det er forståeligt hvor jeg vil hen med spørgsmålet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

llycke:

Ja så langt er jeg med.

Lad os sige varene er et dødsbo, hvordan fastsættes værdien af varene som er på lager, ja eller dem som er solgt, der er jo ikke en fakture som lister hver enkelt del op med en anskaffelsespris, anskaffelsesprisen er på hele dødsboet/indboet.

Så når der volume mæssigt er solgt halvdelen er det ikke det samme som halvdelen af værdien. Derfor spørgsmålet om hvordan det beregnes?

Håber det er forståeligt hvor jeg vil hen med spørgsmålet.

Af momsbekendtgørelsen, jf. MomsbekendtggøørelsenS §58, stk. 1, nr. 5, skal en faktura indeholde mængden og arten af den leverede vare. Du har altså krav på en forholdsvis udspecificeret faktura efter min optik, netop så du ikke kommer i de vanskeligheder du selv relaterer til. 

https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=173024#id100e2b81-42f5-4a0a-85b2-0355fa478595

Tilmeldt 2. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kræver så man skriver hvilke vare der er i partiet. Men måske man selv må udfærdige en specificeret liste efterfølgende.

Det kunne også være en antikvar boghandel som køber en bogsamling på auktion, her står der måske på fakturaen hvad samlingen den indeholder. Men når han efterfølgende skal fastsætte indkøbsprisen på hver enkelt bog for at bestemme hans vare forbrug, kommer problemet, fastsætter man selv værdien også udfra det har et vareforbrug og værdi af varelager.

Der er må være jo mange virksomheder som er omfattet af denne problemstilling.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

llycke:

Det kræver så man skriver hvilke vare der er i partiet. Men måske man selv må udfærdige en specificeret liste efterfølgende.

Det kunne også være en antikvar boghandel som køber en bogsamling på auktion, her står der måske på fakturaen hvad samlingen den indeholder. Men når han efterfølgende skal fastsætte indkøbsprisen på hver enkelt bog for at bestemme hans vare forbrug, kommer problemet, fastsætter man selv værdien også udfra det har et vareforbrug og værdi af varelager.

Der er må være jo mange virksomheder som er omfattet af denne problemstilling.

jeg skal være helt ærlig og sige, at jeg ikke forstår hvad du skriver - det er intet imod dig, men du skriver ganske enkelt usammenhængende. 

Prøvat skrive TYDELIGT hvad du mener og eventuelt sætte dine spørgsmål op i punktform - så er jeg helt sikker på,at folk kan hjælpe dig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

llycke:
Det kunne også være en antikvar boghandel som køber en bogsamling på auktion, her står der måske på fakturaen hvad samlingen den indeholder. Men når han efterfølgende skal fastsætte indkøbsprisen på hver enkelt bog for at bestemme hans vare forbrug, kommer problemet, fastsætter man selv værdien også udfra det har et vareforbrug og værdi af varelager.

Jeg vil TRO at man der må sætte pris på alle bøger - enten samme, eller en individuel pris som gør, at man kan dokumentere, at det samlede varelager er vurderet til indkøbspris der ialt passer med indkøbsfaktura. Det må kunne forekomme ved mange samlede køb fra private, dødsboer - bogkonkurs osv. Vent gerne og se, om nogen er uenige

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver at stille et eksempel op som gerne skulle være tydligt efterfølgende, kommer spørgsmålene.

Jeg køber en bogsamling bestående af 3 bøger.

Bog A, bog B og bog C.

De er købt for 1000kr

Samme år sælger jeg bog A til 800kr

Nu skal regnskabet gøres op.

Hvad er mit vare forbrug?

Hvad er værdien af mit lager?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)