Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansæt en programmør på fattigmandsvilkår?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Beskriv da projektet, det behøver jo ikke være i detaljer, men måske lidt om hvilken branche.

Og beskriv hvad I bringer til bordet. Lad os eks. sige at I havde 15 års erfaring som investeringsrådgivere fra en topbank, og så et kæmpe hul i markedet for noget software, en app eller lign. så tror jeg mange ville lytte.

Det står heller ikke helt klart hvilken type programmør I søger og hvilke kompetencer denne skal have. Det kan jo i princippet være alt fra embedded software til en smartphone app.

Konkurrencen om talent er hård, så det kræver en solid indsats at få folk til at bide på krogen. Og tro mig, den der med at man lige skal sende en mail eller besked for at få at vide hvad det drejer sig om, virker ikke.

Held og lykke!

Den er jeg helt med på, og dette er ikke et opslag, mere mig der gerne ville høre folks tanker, da jeg selvfølgeligt gerne vil udbyde det bedste til mit folk, og ikke ønsker at komme skævt fra start. 

Dog søger vi en software der kan kode i Object-C eller Swift samt JAVA. Vi skal have lavet nogle apps. Tror du/i at det ville hjælpe mere, hvis jeg fra start sagde, at vi har en ekstern webprogrammør på holdet?

Altså vi står således, jeg og min partner - vi kender hinanden, og vi står for det administrative, kampagnen, kapital, ansættelse, innovation osv osv. Alt det praktiske.

Derudover har vi en webprogrammør og en designer, der ikke kendte os eller hinanden, før de hoppede på. Er dette værd at lægge vægt på?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

MrKoncept:
Tror du/i at det ville hjælpe mere, hvis jeg fra start sagde, at vi har en ekstern webprogrammør på holdet?
...
Derudover har vi en webprogrammør og en designer, der ikke kendte os eller hinanden, før de hoppede på. Er dette værd at lægge vægt på?

Det er helt klart noget der vægter positivt, og noget jeg ville lægge vægt på hvis jeg var jer.

Tilmeldt 14. Oct 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg siger mange tak for jeres tid alle sammen. Det var pænt af jer :)

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg ville nok gå en helt anden vej hvis jeg var jer, og søge efter en investor, således at I kan betale for at få udviklet jeres løsning.

Hvis I forsøger at finde en udvikler der vil arbejde gratis, vil I hurtigt finde jer i en situation hvor I ikke ville kunne stille ret mange krav til kvalifikationer, leverancer osv - og det er jo ikke det bedste udgangspunkt at have.

Og ja, det er også svært at finde investorer så længe i kun er på idé-planet, det kræver at man har lavet sit forberedende arbejde ordentligt.

Hvis jeg var jer ville jeg starte hos 3F (og nej det er ikke fagforeningen, men "Friends, fools and familyWink) og se om i her ikke ville kunne skrabe f.eks 50.000 sammen - med de penge kan i så få lavet noget design og måske en prototype, som i kan tage med ud til nogle Investorer, sammen med budgetter, forretningsplaner osv osv.

Under alle omstændigheder, glem alt om at finde en udvikler der vil arbejde "gratis"

//Morten

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en skrøne der ikke findes programmører der vil være med på noget spændende startup, jeg kender mange der har valgt den vej - men man finder ikke nogen, hvis man ikke kan sælge visionen for projektet.

Man kan sagtens beskrive projektet uden at afsløre sin hemmelighed, for mig er f.eks. vigtigt at vide noget om branchen, forretningsmodellen, er det baseret på koldt salg, Affiliate, annoncering etc. og ikke mindst noget om dem der skal arbejdes sammen med. Så kom i gang, skriv din pitch over for samarbejdspartnere.

/Arco

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det vigtigste når I skal finde en "gratis" programmør er dem programmøren skal arbejde sammen med. Selvfølgelig skal ideen og konceptet holde, men det skal folkene bag også, og det glemmer de fleste der søger en gratis programmør.

I de projekter vi har indgået i som udviklere, har vi lagt meget vægt på at dem med ideen er lige så hardcore på deres område som vi er på vores. Det betyder at skal de stå for f.eks. marketing, projektledelse m.m. så skal de have meget solid fuldtidserfaring med de områder, så de kan give lige så meget værdi til projektet som os i den anden ende.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)