Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inden du skriver under hos din nye kapitalpartner...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Dec 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at spørge til hvad i finder vigtigst af "værdier" hos en potentiel kapitalpartner inden i vil være villige til at skrive under på den første kapitalindsprøjtning?

Jeg er på udkig efter hvilke krav man er villige til at indgå under, hvilke forventning man har til en potentiel kapitalpartner, hvilke ting der er vigtige at prioritere inden man sælger ud af sit ejerskab, hvad er vigtigst for jer hvis i stod i en sådan situation.

På forhånd tak til alle som har lyst til at hjælpe mig med at belyse dette udfordrende aspekt af det at få kapitalBig Smile

    

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel afhængigt af hvor sulten man er efter kapitalen...

Det vil sikkert være rart hvis investor altid er etisk korrekt i både investeringer og anvendelse af overskud.

Det er attraktivt for iværksætteren hvis han kan udøve virksomhed uden at risikere hus og hjem, men primært investerer sin arbejdskraft.

Iværksætteren vil evt gerne kunne købe sin virksomhed tilbage til på forhånd fastsatte vilkår.

Iværksætteren, vil helst undgå at afgive mere end 49% ejerskab.

Det kan ofte være attraktivt for begge parter at investor betales med % del af omsætning. Det kunne være f.eks. 5%. Så hver gang en webshop sælger for 100kr. betales der 20 kr. i moms og 5 kr. til investor. Investerer man i en fiasko mister investor penge, til gengæld belønnes investor hver gang han starter noget succesfuldt. Og iværksætteren styrer selv sin virksomhed uden at afgive ejerskab, så han derved bestemmer over hvor de 75kr. anvendes bedst istedet for måske at dele 80kr..Men investor får i mange tilfælde 100% tilbage på et år og derefter er det profit i al fremtid. Det er klart at procentsatsen investor skal have sættes i forhold til forventinger til virksomheden.

Håber du kan bruge det til noget.

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mr. A, 

Tak for dit svar. Jeg er glad for at du tog dig tid til at give et par tanker omkring emnet fra din side. Hvis du skulle nævne noget omkring den mere værdibaserede del af det at tage en kapitalpartner ind - altså hvilken type vil man helst arbejde sammen med? Vil man foretrække en passiv eller aktiv? Vil man helst have kapital fra en potentiel partner som man ved evt. også har en godt netværk til brug i konteksten af virksomheden?

Endnu en gang tak for dit svar!   

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

KAN DET VIRKELIG PASSE AT DER IKKE ER ANDRE SOM KUNNE HAVE LYST TIL AT FORTÆLLE OM DERES TANKER VEDR. EMNET? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tak for dit svar og links

Du har evigt ret i at det er meget individuelt men jeg mener dog stadig at der må være visse elementer som vil være gældende for alle som søger kapitalpartnere :) 

Mvh John

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)