Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdiansættelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et lille ApS (Kost ApS) med et varelager. Jeg har snakket samarbejde med et andet firma (Jensen ApS) og vi er kommet frem til følgende:

Jensen ApS skal købe x antal % af Kost ApS. Det vil sige, at de køber mit varelager og får x antal % af ejerskabet.

Jeg vil derefter være Jensen Aps' mand udadtil og arbejde for dem. Når jeg lukker en handel, så bliver beløbet faktureret mellem kunden og Jensen ApS. Efterfølgende sender jeg en faktura til Jensen ApS, så jeg kan få min andel af kagen.

Pt. har jeg et varelager og en lille hjemmesiden. Umiddelbart vil jeg skyde på, der er aktiver for 35.000 i selskabet. Hvordan får jeg fundet ud af, hvor stor en andel Jensen ApS skal eje? På nuværende tidspunkt er der som sagt ikke den store aktivitet, men det satser vi begge på der bliver i fremtiden.

Hvor mange % skal jeg afgive for 35.000 nu og her med henblik på fremtidig salg?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du brug for hjælp til værdiansættelse? Så tilbyder Saxis i samarbejde med dygtige virksomhedsmæglere udarbejdelse af værdiansættelse.

Tilmeldt 26. Aug 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Tranquebar Copenhagen APS Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Værdien af et selskab er værdien af alle fremtidige cashflows tilbagediskonteret til i dag (16-12-2015-penge niveau). Så skal du vurdere hvor mange penge virksomheden kan generere i fremtiden og sammenligne det med dit risikofrie alternativ (at du er ansat til en fast månedlig løn). Differencen mellem disse er din værdi af selskabet og så udregner du hvor mange procent 35.000 udgør af det beløb.

Mvh

Magnus Skyt Høj

Tranquebar Copenhagen

www.t-smykker.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)