Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms/avance

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 36
Fra  MyNewArt Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er helt ny selvstændig og har netop oprettet min første virksom (eller - jeg er igang med dette)

Jeg har et spørgsmål i forhold til moms og avance på produktet. Et teoretisk eksempel:

En varer koster i indkøb 1400.

Heraf er momsen 280.

Udgiften er eks. moms 1120.

Varen sælges til 2500.

Moms udgør 500.

Indtægt eks. moms er 2000.

Er følgende korrekt forstået; Der skal betales differencen af momsen til Skat på 220 kr. Derudover skal der betales skat af de 880 kr, der udgør avancen.

Skal momsen fratrækkes de 880, så der betales skat af 660 kr? Og jeg derved (ved en teoretisk skatteprocent på 50%) vil kunne gå derfra med 330 på lommen?

Mvh

Malthe

Abstrakte malerier til salg - abstrakte kunst til salg - køb dit næste moderne abstrakte maleri hos galleri mynewart.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

det første er rigtigt - men det sidste med at "modregne" momsen er forkert :)

220 betaler du i moms

880 indgår i dit skatteregnskab.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kigger lige med.
Evt. noget der ved om der findes et "værktøj" på nettet til at regne det ud (eller om der er en der er lidt fiks i excel der har lavet en formel)?

Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 36
Fra  MyNewArt Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tak for svaret.

Så hvis vi holder os til ovenstående eksempel ville jeg når dagen var omme og efter at have betalt skat (50%) have 440 kr. til mig selv?

Mvh.

Malthe

Abstrakte malerier til salg - abstrakte kunst til salg - køb dit næste moderne abstrakte maleri hos galleri mynewart.dk

Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 36
Fra  MyNewArt Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Og i forlængelse af ovenstående mail - såfremt jeg nu har forstået afregningen korrekt:

Når jeg køber og sælger en varer, skal jeg i forhold til min egen avance se helt bort fra momsen? Det er forskellen mellem indkøbsprisen og salgsprisen, der udgør min avance, idet momsen køres adskilt og "bare" er en betaling til skat?

Mvh.

Malthe

Abstrakte malerier til salg - abstrakte kunst til salg - køb dit næste moderne abstrakte maleri hos galleri mynewart.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

ja , vare køb / salg ex. moms er din avance.

Selvfølgelig minus dine øvrige evt. udgifter , f.eks husleje, annoncering, mv.

Derfor kan du heller ikke blot sige at skatten er 50% , der indgår flere ting, men helt skævt er det ikke som tommelfingerregel..

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man ikke sige at beløbet er dækningsbidrag (DB)? Eller på en anden måde at det er det beløb der skal dække dine udgifter...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)