Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eftergivet skat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Har for nyligt fået dommen i sø og handelsretten, mit aps gik konkurs - er i den forbindelse godt klar over at de få kreditorer det ikke lykkedes mig og betale ud - fx sidste tlf regning hos telenor, ikke er noget jeg hæfter for personligt - so far, so good.

Hvad med skat? Har lige bestilt et udskritf fra inddrivelsesafdelingen hos SKAT, hvor jeg kan forstå, at der er løbet gæld på fra firmaet. Kan først se det i skattemappen i morgen...

Er det slet ikke muligt og få noget af eftergivet af SKAT? Kommende moms, må være største post, tænker jeg. Troede ikke jeg hæftede personligt :o(

På forhånd tak

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad får dig til at sige du hæfter personligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

du hæfter ikke personligt for selskabskat og moms i et selskab der er gået konkurs. Det ville kræve et meget alvorligt hæftelsesgennembrud eller at det var personlig skat for dig selv, hvor du havde hævet løn men ikke indbetalt skatten

Ellers hæfter du som udgangspunkt slet ikke selv for skat og moms. Du kan derimod, hvis du efterlader moms med mere end 50 t i gæld, blive mødt af krav om sikkerhed, hvis du igen vil stifte firma

Du vil så heller ikke kunne se det i din egen skattemappe men på firmaets skattekonto blot. Jeg vil mene kurator i øvrigt har kontrol med skat og moms med i boet ved konkursen, så det håndteres af ham

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)