Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udsende fakturaer under tvangsopløsning

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Som jeg læser oplysningerne så har selskabet et minus på kassekreditten på 30.000 kr den dag mødet er i Skifteretten og selskabet tages

Nej - den dag der er møde i skifteretten er der et plus på 5.000 kr. på banken, jf. den tidslinie trådstarter har opstillet. Af udestående henstår kun SKAT og Kurator.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Er det mig der ikke har forstået sammenhængen rigtigt? :)

Ikke sikkert nogen af os har forstået sammenhængen.

arguins:

Som jeg læser oplysningerne så har selskabet et minus på kassekreditten på 30.000 kr den dag mødet er i Skifteretten og selskabet tages under likvidation. Ejer kautionerer for kassekreditten og ville formentlig af banken blive afkrævet at indbetale saldo, hvis det ikke lige var det forhold at der i dagene efter indbetales disse penge. Det er således ikke tale om at likvidator fastholder at ejeren hæfter for fakturaerne, men derimod at de penge der tilgår på kontoen efter likvidationen er boets penge.

Ud fra det oprindelige indlæg, siger han blot der er lavet fakturaer for 35.000 kr. så kreditorerne kan betales, i et senere indlæg sige han der 5.000 tilbage på kontoen. 

Om der har været overtræk på kontoen eller ej kan jeg ikke se noget sted, men kan heller ikke se hvor meget kreditorne havde til gode! Men hvis kontoen havde været i minus med 30.000 kr. så kan han ikke have betalt nogen af kreditorerne. Så jeg forstår det ikke som om der var 30.000 i minus.

 

Men han siger der er 5.000 kr. i plus nu, så der vil ikke blive afkrævet yderligere indbetaling fra trådstarter til boet, hverken fra banken eller likvidator.

 

Som jeg forstår det, så hævder likvidator at det trådstarter selv som hæfter for fakturaer, hvilket vil sige det er trådstarter personligt som de facto dermed har lavet fakturaerne. Indbetalingen fra fakturaerne må dermed betragtes som et indskud fra trådstarter til boet, hvormed han selv bliver simpel kreditor i selskabet med et krav på 35.000 kr.

Eneste alternativer er, at enten tiltråder likvidator fakturaerne (hvis de er lavet efter fristdag) eller de rent faktisk er lavet før fristdag og dermed er lavet af selskabet. Men likvidator må jo være af den holdning fakturaer er udstedt efter fristdag ellers giver oprindelig indlæg jo ingen mening.

arguins:

Har banken nogen sikkerhed for kautionen, og kan det tænkes at de vil give efter for et evt krav fra likvidator, såfremt de kan indhente beløbet andre veje.

Hvis banken mister de 5.000 kr. som står i plus på kontoen nu, så vil de helt sikkert søge kravet indfriet hos trådstarter.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

henrik1978:

Hej Jesper og Wiskey,

Jeg har lige en rettelse til det jeg skrev.

Jeg sendte alle mine fakturaer ud inden jeg var i skifteretten (2 uger inden) da jeg havde et stort minus på min bankkonto. Størstedelen af pengene kom ind på kontoen før jeg var i skifteretten, men der kom så 35 tDKK ind efter mødet og at jeg havde fået tildelt en likvidator. 

Ikke iflg den efterfølgende præcisering.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

henrik1978:

Hej Jesper og Wiskey,

Jeg har lige en rettelse til det jeg skrev.

Jeg sendte alle mine fakturaer ud inden jeg var i skifteretten (2 uger inden) da jeg havde et stort minus på min bankkonto. Størstedelen af pengene kom ind på kontoen før jeg var i skifteretten, men der kom så 35 tDKK ind efter mødet og at jeg havde fået tildelt en likvidator. 

Ikke iflg den efterfølgende præcisering.

Så er spørgsmålet hvor meget et stort minus på kontoen er, men hvis trådstarter har betalt nogle kreditorer også har det næppe været minus 30.000. Nok nærmere et sted midt imellem.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper_nl:

arguins:

henrik1978:

Hej Jesper og Wiskey,

Jeg har lige en rettelse til det jeg skrev.

Jeg sendte alle mine fakturaer ud inden jeg var i skifteretten (2 uger inden) da jeg havde et stort minus på min bankkonto. Størstedelen af pengene kom ind på kontoen før jeg var i skifteretten, men der kom så 35 tDKK ind efter mødet og at jeg havde fået tildelt en likvidator. 

Ikke iflg den efterfølgende præcisering.

Så er spørgsmålet hvor meget et stort minus på kontoen er, men hvis trådstarter har betalt nogle kreditorer også har det næppe været minus 30.000. Nok nærmere et sted midt imellem.

Hvis min hovedregning ikke er helt gal så må et nuværende plus på kassekreditten på 5 tkr efter indbetaling af 35 tkr betyde at der har været et træk (minus) på tkr 30 forinden.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Jesper_nl:

arguins:

henrik1978:

Hej Jesper og Wiskey,

Jeg har lige en rettelse til det jeg skrev.

Jeg sendte alle mine fakturaer ud inden jeg var i skifteretten (2 uger inden) da jeg havde et stort minus på min bankkonto. Størstedelen af pengene kom ind på kontoen før jeg var i skifteretten, men der kom så 35 tDKK ind efter mødet og at jeg havde fået tildelt en likvidator. 

Ikke iflg den efterfølgende præcisering.

Så er spørgsmålet hvor meget et stort minus på kontoen er, men hvis trådstarter har betalt nogle kreditorer også har det næppe været minus 30.000. Nok nærmere et sted midt imellem.

Hvis min hovedregning ikke er helt gal så må et nuværende plus på kassekreditten på 5 tkr efter indbetaling af 35 tkr betyde at der har været et træk (minus) på tkr 30 forinden.

Det kommer an på i hvilken rækkefølge kreditorerne er betalt i forhold til hvad der er modtaget fra debitorer. Hvis de er betalt inden nogen af fakturapengene er modtaget, så så er jeg enig i din hovedregning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

tilslutter mig - ingen ved helt op og ned men at det virker til der må ha været et minus på 30.000 i bank inden kurator  og så gik penge ind i bank efter og fjernede det minus så der blev plus 5.000 

Har trådstarter så ansvar for det - hvis han sendte fakturaene som del af alm forretning gang - nej vil jeg sige, med mindre han sendte dem efter selskabsstyrelsen havde forbudt ham at handle på selskabets vegne, og det er jo inden kurator starter.

De 5.000 er står i plus på banken er vel ikke bankens - de er selskabets og dem råder kurator vel over - men de 30.000 som banken fik ind (hvis ret forstået) efter kurator og som banken så tog og dermed fjerende trådstarters personlige kaution - dem har kurator mistet i boet. 

Er det så bankens skyld - så de må aflevere - eller trådstarters ?-

Jeg tror uanset hvad, I fald banken har taget pengene efter tvangsopløsning var iværksat - så vil trådstarter hænge på de 35.000 som kaution hvis banken mister pengene (de 35 t som kom ind efter tvangsopl) - som jeg mener de bør gøre, hvis penge er kommet ind efter selskabet var i tvangsopløsning?

Han vil hænge på dem som personlig kaution mod banken som jeg ser det - for kurator vil kunne tage det som kom ind efter tvangsopløsningen i min optik? Det passer så ikke helt med at kurator mener det er i boet og grundet udsendelse af fakturaerne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)