Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress site hacket

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:
Konceptuelt ville det være bedre at få ryddet op i noget som han slet ikke ved hvad er. Det der er i min optik dårlig rådgivning.

Nu ved jeg jo hvad alt det andet er, så faktum er at han stadig kun behøver at fjerne
Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Du kan også bare slette denne linje: RewriteRule ^(.*)$ http://gl.mobtrf.ru/?mob [L,R=302] og over.
og så ellers gøre som jeg hurtigt har beskrevet. kan ikke set at det nogensinde kan være dårlig rådgivning.



Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Nu ved jeg jo hvad alt det andet er,

Det er super fint at _du_ ved det, men det er fuldstændig meningsløst at opfordre til at beholde noget fuldstændigt unødvendigt (og for OP ukendt) når der er bedre løsninger. Derfor betragter jeg det som dårlig rådgivning. 

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
kan ikke set at det nogensinde kan være dårlig rådgivning.

Jeg kender også mekanikere som mener at man ligeså godt kan køre på sommerdæk om vinteren, hvis bare dækkene er nye nok - det synes jeg også er elendig rådgivning. Uanset så er det holdningssag og vi har begge ytret vores holdninger, så må det være op til OP at selv tage en beslutning.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Gider egentlig ikke diskutere sådan noget, men nu bringer du det jo selv på banen.

Dan Storm:

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Nu ved jeg jo hvad alt det andet er,

Det er super fint at _du_ ved det, men det er fuldstændig meningsløst at opfordre til at beholde noget fuldstændigt unødvendigt (og for OP ukendt) når der er bedre løsninger. Derfor betragter jeg det som dårlig rådgivning. 

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
kan ikke set at det nogensinde kan være dårlig rådgivning.

Jeg kender også mekanikere som mener at man ligeså godt kan køre på sommerdæk om vinteren, hvis bare dækkene er nye nok - det synes jeg også er elendig rådgivning. Uanset så er det holdningssag og vi har begge ytret vores holdninger, så må det være op til OP at selv tage en beslutning.

Det har intet med holdninger at gøre, men derimod viden.

Du beder ham om at nulstille htaccess filen, som det eneste. og kommer med en lidt vag "så skal du bare finde ud af hvordan filen blev ændret".

Dan Storm:

Ja, hvis du lige tager og downloaded en ny udgave af WordPress og erstatter den .htaccess fil, så er dit problem løst. Så skal du bare finde ud af hvordan filen blev ændret.

INTET problem er løst ved den metode.
5 minutter efter kan den fil være ændret igen.

Så hvad skal han så gøre... sidde og lede efter et muligt hul?
Nej ikke rigtig. Han skal tage action, og få siden at nettet sådan at han selv kan arbejde med siden mens han fjerner de huller der evt er. netop som jeg har beskrevet:

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

Du kan også bare slette denne linje: RewriteRule ^(.*)$ http://gl.mobtrf.ru/?mob [L,R=302] og over.

Men ud over det, så nytter det ikke ret meget, medmindre du ændre sitet så kun du kan tilgå siden, opdaterer ALT, og jeg mener alt fra temaer til WP og Plugins. Hent manuelt helt nye filer ned, sådan at du i sidste ende kan slette alt der er online undtagen uploadsmappen, for derefter at udskifte det med den helt rene og nye version du har liggende. Men være sikker på at du har opdateret alt.

Ellers ender du bare ud i det samme, da dem der er kommet ind typisk finder et hul i tema eller plugins og udnytter det. Og i samme ombæring skal du også ændre FTP password og Database Password.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Gider egentlig ikke diskutere sådan noget,

Men så alligevel, ser jeg.

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

Det har intet med holdninger at gøre, men derimod viden.

Du beder ham om at nulstille htaccess filen, som det eneste. og kommer med en lidt vag "så skal du bare finde ud af hvordan filen blev ændret".

Jeg forsøgte ikke at rådgive om at fikse hans WordPress (det er som at prøve at lappe en hest med et brækket ben), men om at løse hans umiddelbare problem som var at mobiler blev viderestillet. Din rådgivning om løsningen på netop det problem er det jeg kritiserer. Ikke din løsningmodel til den fremadrettede indsats. Prøv at se om du kan holde snot og spyt adskilt.

Resten af dit indlæg er ikke relevant for min kritik af din rådgivning. Jeg synes det er fint du kommer med reelle løsningsforslag til at rette problemet fremadrettet.

Hvis du har yderligere, så er min indbakke åben.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dan Storm:
Jeg forsøgte ikke at rådgive om at fikse hans WordPress (det er som at prøve at lappe en hest med et brækket ben), men om at løse hans umiddelbare problem som var at mobiler blev viderestillet. Din rådgivning om løsningen på netop det problem er det jeg kritiserer. Ikke din løsningmodel til den fremadrettede indsats. Prøv at se om du kan holde snot og spyt adskilt.
Gad godt vide hvordan du kan kritisere min løsning af netop det problem, når det netop fjerner hans problem? Prøv evt. at sætte dig ind i hvad det er der sker i htaccess filen, før du kritisere de løsningsmodeller jeg kommer med.

Både din og min løsning, løser det umiddelbare problem, men det nytter bare ikke en dyt, hvis ikke man også gør andre ting.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Både din og min løsning, løser det umiddelbare problem, men det nytter bare ikke en dyt, hvis ikke man også gør andre ting.

Som sagt, min indbakke er åben hvis du har yderligere.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Både din og min løsning, løser det umiddelbare problem, men det nytter bare ikke en dyt, hvis ikke man også gør andre ting.

Som sagt, min indbakke er åben hvis du har yderligere.

Jeg har sendt dig en privatbesked.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 27. Nov 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Anders V:
Hvad gør jeg ?

Jeg ville nok anbefale dig at hyre Kim Tetzlaff eller en anden kompetent udvikler til at løse problemet for dig. Smile

*

Hvis du vil prøve selv, så start med at tage en backup af filer og database.

Herefter bør du tjekke om du eller din host har en backup fra før problemet opstod, som du kan få indlæst og så efterfølgende opdatere alt.

Alternativt kan du følgende Kim's råd om at downloade nyeste version af alt og uploade disse via ftp, samt redigere din htaccess.

Slet linje: RewriteRule ^(.*)$ http://gl.mobtrf.ru/?mob [L,R=302] og op.

*

Hvis problemet opstår igen, er der et "ukendt" sikkerhedsbrist i dit theme eller et plugin. Dette kan være meget tidkrævende at finde og er absolut ikke en opgave du kan løse selv.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til trådstarter. Undskylder diskussionen i denne tråd. Men det er nogen gange nødvendigt.

Når det så er sagt, så kan jeg se du bruger AVADA, hvilket betyder at du også har revolution slider installeret på serveren (kan man også se her: http://3ferietilbud.dk/wp-content/plugins/revslider/release_log.html ). Husk at selvom du ikke bruger pluginet, men har det installeret, vil hackere alligevel kunne komme ind den vej. For der er netop et hul i ældre (din) version af revolution slider. Så bruger du det ikke, slet det.

Men du er ikke færdig der. gør også de andre ting jeg har skrevet, da der typisk bliver skrevet noget kode i alle eller mange PHP filer, og yderligere bliver lagt nogle filer på serveren, sådan at de altid har adgang selvom du fjerner det plugin.

MVH Kim Tetzlaff

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Syswatch Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Jeg vil anbefale dig at ofre lidt penge på sikkerhed.
Til vores seriøse WordPress kunder anbefaler vi dette produkt: https://sucuri.net/

Hvis du bestiller det nu til din side, så tilbyder de at rense hele tiden side for dig. Vi har gjort det flere gange for kunder, og alle har været super glade for produktet. Du kan nøjes med en Basic pakke.

Har du ikke den store tekniske viden, kan vi være behjælpelig med opsætning osv.

Det skal lige siges at vi IKKE har noget med ovennævnte produkt at gøre, og heller ikke tjener nogen penge på at henvise til dig.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)