Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af penge til investor

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har netop skudt penge ind i en nyopstartet virksomhed (eget af mig og en ven). Jeg ønsker at vide hvordan vi kan få det indskudte beløb tilbagebetalt når pengene er tjent hjem, uden at skulle beskattes af dem.

Håbet at I kan behjælpe mig

Hilsen Lasse

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Mener ikke at du kan trække pengene ud igen, uden at betale udbytteskat.. Ellers skulle i jo have givet virksomheden en lån.. Hvorfor vil i trække penge ud. Når i lige er startet.. Var det ikke bedre at bruge kapital på at udvikle jeres virksomhed??

KJ

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var for få oplysninger. Er det personlig virksomhed så er det indskud/lån og sker via mellemregning og kan altid hæves uden skat

Er det selskab type ApS/IVS så afhænger det om det er kapital indskud som bundet kapital eller lån med rente i har ydet. Kapital indskud kan kunne komme retur ved salg eller lukning, lån med rente kan betales tilbage uden skat

Både personlig virksomhed og selskab + at skyde penge ind i begge fald er godt gennemgået i min Ebog - Selvstændigt - som sikkert kan indeholde en god del mere I kan ha glæde af

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Nov 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Pengene skal også bruges på at udvikle virksomheden. Men det var nu mere til når virksomheden kan undvære pengene

Lasse

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok Smile

Tilmeldt 30. Nov 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Det er et ApS vi har oprettet. Det må være kapital indskud som vi så har brugt, da vi har fået oprettet en konto i banken og så har vi begge overført penge til kontoen. Hvorefter vi så har fået banken til at godkende kapitalposten så vi kunne få cvr nr.

Hilsen Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

L. Duus:

Hej John,

Det er et ApS vi har oprettet. Det må være kapital indskud som vi så har brugt, da vi har fået oprettet en konto i banken og så har vi begge overført penge til kontoen. Hvorefter vi så har fået banken til at godkende kapitalposten så vi kunne få cvr nr.

Hilsen Lasse 

OK de penge kan I kun få retur ved lukning eller salg af anparterne, hvor beløbet er skattefrit og tab giver fradrag i tab på aktieindkomst og gevinst giver skat på aktieindkomst

I virker lidt, til at ha kastet jeg ud i et ApS uden grundviden - og det kan jo også gå godt, men der er en masser ting som kan koste problem og bod - mangel på reg i off. ejerregister - mangel på lovpligtig arbejdsskadeforsikring for jeg, uanset løn eller omsætning - erhvervskonto, en livsvigtig ejeraftale mellem jer og og og
I skal bruge lidt tid på lige at forstå, hvad det er at have et APS  gentager gerne  http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/selvstndig.html som har ApS godt med

God vind med det i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Nov 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for hjælpen, 

De forskellige registreringer skulle der gerne være styr på. 

Hilsen Lasse

Tilmeldt 30. Nov 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lige være sikker på at jeg har forstået det rigtigt.

Havde vi i vores tilfælde istedet valgt at låne virksomheden fx 50.000kr + en rente på 2%, et år med en termin, fordi virksomheden skal bruge 50.000kr for at komme igang. Så når virksomheden skal betale de 50.000kr + 1.000kr i rente til os, går virksomheden ind på sit "regnskabsprogram" og får overført 51.000kr til os. 

Havde det nu ikke været et lån som vi har gjort..., havde tingene vel set anderledes ud. Vi overførte "bare lige" 50.000kr til virksomhedens konto. Nu mener virksomheden, at der er råd til at betale pengene tilbage til os, nu skal der vel betales udbytte skat af de 50.000kr på 27% så virksomheden skal nu af med 63.500kr.

Så ved at vælge lånet sparer virksomheden 12.500kr.

Hilsen Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

L. Duus:

Jeg skal lige være sikker på at jeg har forstået det rigtigt.

Havde vi i vores tilfælde istedet valgt at låne virksomheden fx 50.000kr + en rente på 2%, et år med en termin, fordi virksomheden skal bruge 50.000kr for at komme igang. Så når virksomheden skal betale de 50.000kr + 1.000kr i rente til os, går virksomheden ind på sit "regnskabsprogram" og får overført 51.000kr til os. 

Havde det nu ikke været et lån som vi har gjort..., havde tingene vel set anderledes ud. Vi overførte "bare lige" 50.000kr til virksomhedens konto. Nu mener virksomheden, at der er råd til at betale pengene tilbage til os, nu skal der vel betales udbytte skat af de 50.000kr på 27% så virksomheden skal nu af med 63.500kr.

Så ved at vælge lånet sparer virksomheden 12.500kr.

Hilsen Lasse

sådan kan du ikke rigtigt stille det på. Med 1 kr i kapital har virksomheden 1 kr i forhold til kreditorer fra start - med 50.000 har den 50.000 og med 1 kr og lån på 50.000 som i så bruger - på udgifter -så har virksomheden 1 kr i kapital men 50.000 kr i gæld er negativ kapital på 49.999 kr

Det handler så heller ikke om - mener har råd til at betale. Med 50.000 kr i kapital, og det ved i da forhåbentlig om I har stiftet med eller ikke  så kan I ikke få dem ud før der er et beskattet overskud der overstiger det - - og så som udbytte. til gengæld er det ikke skat hvis I lukker eller sælger og får 50.000 kr - det ville der ha været hvis I stiftede med 1 krone ( IVS). OG det er ikke virksomheden i alle fald er sparer - men stifter som evt sparer likviditet - og ikke andet

Det er som hvis I købte aktier i Novo for 50.000 så havde i 50.000 kr gode penge - hvis I købte for 1 krone - havde i for 1 krone. Det er ikke en udgift, men ja - det koster da likviditet, at ville ha en selskabskapital

Jeg forstår ikke rigtigt, at I ikke inden I stiftede, tog råd om alle de ting. Det kan være super I har stiftet med 50 t - og det kan være I kunne ha klaret jer med mindre, men så var det jo IVS der var alternativet - for ApS kan IKKE stiftes med mindre end 50.000 kr - og IVS og ApS har mange ligheder, men også forskelle

Læs lidt negativ brevkasse for at forstå IVS som kan stiftes med under 50 t http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/ivs-sprgsmal-negativ-karakter-men.html  mere for at forstå, at man ikke bare kan sige - det var penge ud af vinduet at stifte ApS

Derimod tør jeg godt sige, det kan ha været rigtigt dårlige penge i sparede ved ikke at få råd inden stiftelse - og ex ejeraftale/offentlig ejerregister og meget andet kan jeg frygte er en by i rusland for jer - så tag nu råd eller læs en masse for din egen skyld - men JA- du havde kunnet få lån ud "lettere" men det er jo ikke alternativ nu - hvor du så skal glæde dig over at ha aktier i dig selv som du får til at stige

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)