Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruge navn på Amerikanske virksomhed i Danmark?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nogen der har erfaring med at starte en virksomhed hvor man har en "ide" som en virksomhed i USA og bruge samme navn som dem. Altså sælge sammen ydelse i danmark med samme navn.

Tak

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du sagtens, så længe den amerikanske virksomhed ikke har varemærkebeskyttet navnet eller servicen i EU eller World wide. Så det bør du nok tjekke, før du begynder at benytte samme navn til dit firma og service/produkt :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor kan jeg tjekke om de har varemærkebeskyttet i eu og eller worldwide? og evt danmark?


Tak :_)

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes aldrig at det er en god ide at bruge andres navne. Kunne du måske ikke finde et navn, som ligger lidt op af deres, uden lige at være deres navn ? Det kan jo blive en kæmpe, dyre advokater, rat sager og meget andet, inden det bliver afgjort. For ca. 17 år siden, kørte McDonald's en sag imod en pølsevogn i Silkeborg som hed McAllan, Allan vandt sagen, men måtte lukke, på grund af, at han hade brugt alle sine penge på sagen

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)