Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvalitet eller Kvantitet? Søger rådgivning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

God søndag allesammen!

Jeg er ganske ny på dette forum og forsøger mig nu med et indlæg her i forum'et i håb om lidt kompetent rådgivning fra andre hardcore iværksættere!? Skype-Wink

Spørgsmål:

Min forretning har 1 kerneprodukt(med i alt omkring 400 Produkter/SKU's). Kerneproduktet importerer jeg i rigtig stor mængde direkte fra fabrikken og har derved opnået en rigtig, rigtig stærk indkøbspris. Jeg har derudover muligheden for at samarbejde med grossister rundt omkring i Europa og udvide mit sortiment med flere tusinde varer under samme emne, men med noget lavere avance selvfølgelig. Disse varer vil komplimentere mit kerneprodukt rigtig fint og vil garanteret også kunne sælges rigtig godt, men er det klogt ift. til mit kerneprodukt, som jeg mildest talt har en KÆMPE avance på? Jeg ønsker jo at have maksimal fokus på kerneproduktet.

Varerne sælges via. webshop samt udvalgte varer i et showroom/salgslokale på vores kontor og lageradresse.

Kort sagt: Generalt - Er det en fordel at fokusere og specialisere sig på 1 kerneprodukt fremfor at fokusere på mængden og derved gå på kompromis med konkurrencedygtigheden. 

Tak til jer der tog jer tid til at læse mit vrøvl - jeg ser frem til konstruktive svar. God søndag...

Fra Stoholm
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 168
Fra  HOA Online IVS Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke sikker på jeg forstår problematikken men - et større udvalg giver vel oftest større ordre. Så medmindre produkterne ligger tæt op af hinanden og du er bange for at de fravælger produkterne med høj avance, så synes jeg bare du skal gøre det :)

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Det som skal bekymre dig, er i min optik hvorvidt dine bi-produkter kannibaliserer salget af dit hovedprodukt. Hvis kunderne ender med at købe de produkter som du har en mindre avance på i stedet for dit produkt med en større avance, så skal du nok lige overveje det en ekstra gang. Hvis derimod dine bi-produkter bidrager til en større gennemsnitlig ordreværdi fordi de supplerer dit hovedprodukt, så er det umiddelbart en god tanke.

Uden at kende mere til branchen og produkterne er det svært at sige noget nærmere om. Du kan eventuelt gennemføre en række kalkulerede A/B-splittests hvor en hvis procentdel af dine (fiktive) kunder køber bi-produkterne i stedet for hovedproduktet. Så kan du via en graf hurtigt se hvordan din salgsfordeling som minimum skal ligge, for at det er rentabelt.

Hvis du har brug for nærmere råd og vejledning, så send mig gerne en mail på kenneth@trustnorth.org - det er den slags vurderinger jeg blandt andet arbejder :-)

Venligst,
Kenneth

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)