Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bod ved Tvangsopløsning af IVS?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Men du kan starte en personlig virksomhed med en kæmpe gæld.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

:

Men du kan starte en personlig virksomhed med en kæmpe gæld.

nah - det er nu ikke så lige til. Du skal have dit CVR tilknyttet til en bankkonto som nemKonto og lur mig om ikke bankerne, helt som med IVS siger klart NEJ til det hvis de kan se personen har gæld i Riber eller andet

Jeg tror godt jeg forstår, at man undrer sig lidt over så let det er at starte et selskab med 1 krone i kapital på 4 voksne ejere, Undlade regnskab og så få det gratis tvansglukket med kun den ene krone tabt - frem for bod på 4 * 3000 til EOS for at aflevere regnskab for sent

Med 1 krone i kapital er der måske for lille incitament til at ikke bare lade noget tvangslukke, melad direktøren fra.

Der er ikke en facit liste, men jo - på mange punkter ville jeg da som "stakeholder" være nok så tryg ved at betale forud - elller levere til en personlig virksomhed som til et 1 krone stiftet IVS

Jeg siger ikke man ikke skal kunne bruge IVS, bare at incitatement til ikke at tvangslukke hvis noget går galt, nok er begrænset til hvis man har stilet sikkerhed i bank - ellers er det bare luk og videre for lidt for mange

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Madsen:

Hej Andreas.

Man kan oprette et IVS selskab til 1,- 1000,- kr. og første års regnskab, som revisor skal have mindst 5000,- kr. så er selskabet allerede på røven.

Mvh. Niels

Webdesign

Det må være forudsat at virksomheden ikke har været i stand til at skabe et overskud der kan dække revisorregnngen.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

Whiskey:
Men det kan tælle negativt at have et tvangsopløst selskab med i bagagen hos bank, forretningsforbindelser mv...
Det må man da håbe. Der er masser af ansvarlige virksomheds"driverer" der gør alt for at over holde tidsfrister og "love" - så en eller anden konsekvens må det forhåbentlig have for de uansvarlige -

Enig, men alle tvangsopløsninger skal ikke skæres over en kam. Det kan også være billigste alternativ for ejeren at lukke et tomt selskab

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Enig, men alle tvangsopløsninger skal ikke skæres over en kam. Det kan også være billigste alternativ for ejeren at lukke et tomt selskab

om ikke billigste så letteste. Lukke ved erklræring er vel gratis og sætter ikke skifteret i arbejde - men ellers enig, ikke alt skal skæres over en kam

Lige her var det bare de her nystiftede med f.eks 4 ejere der hvis de skal genoptages skal af med 4 x 3000 kr i bod for det sene regnskab og derfor bare ville kunne tvangslukke og starte nyt med det samme for tabet var kun deres 4 gange 25 øre.

Måske man kunne have lidt mere incitament mellem genoptagelse - eller det kunne koste det samme i skifteret som bod til ledelsen - så kunne man måske bruge lukning ved erklæring.

Ved dog godt det forudsætter man ikke har skattegæld osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

arguins:

Enig, men alle tvangsopløsninger skal ikke skæres over en kam. Det kan også være billigste alternativ for ejeren at lukke et tomt selskab

om ikke billigste så letteste. Lukke ved erklræring er vel gratis og sætter ikke skifteret i arbejde - men ellers enig, ikke alt skal skæres over en kam

Lige her var det bare de her nystiftede med f.eks 4 ejere der hvis de skal genoptages skal af med 4 x 3000 kr i bod for det sene regnskab og derfor bare ville kunne tvangslukke og starte nyt med det samme for tabet var kun deres 4 gange 25 øre.

Måske man kunne have lidt mere incitament mellem genoptagelse - eller det kunne koste det samme i skifteret som bod til ledelsen - så kunne man måske bruge lukning ved erklæring.

Ved dog godt det forudsætter man ikke har skattegæld osv

vh John Hannover

Jo, også billigste :)

Lukke ved erklæring kræver at der indhentes skattekvittance. Det vil for de fleste medføre ekstern hjælp til udarbejdelse af dokumenter til brug herfor

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er nu ret gode ting på nettet om hvordan man henter skattekvittance - men du har sikkert ret i, at det kan langt fra alle. Det ændrer nu ikke meget ved det samlede indtryk, der måtte godt lidt incitament til ikke bare at lade skirfteretten ryde op når 4 voksne har stiftet for 25 øre hver, og ikke lige har husket regnskab 

Det kan som godt være det ende i den game diskussion, om hvorvidt det at man kan få selskab for 1 kr - tilmed stiftet af "gratis stiftere" (gebyret blot) betyder lidt for lavt incitament til at passe på ting og sætte sig ind i alt, frem for 50.000 kr trods alt. 

Jeg skriver ikke for at stoppe IVS, jeg er ikke i tvivl om der er masser af ordentlige og mange som drives sundt, men jeg tror der kan være lidt i det og hvorfor skulle en ledelse der SLET ikke afleverer regnskab, egentlig ikke kunne få samme bod i skifteretten, hvis det er ren manglende regnskab der bruges til tvangsopløsning?

Trækkes IVS ud i CVR statistik er der knapt 20.000 og lige her og nu 2.000 eller 10% af disse under tvangsopløsning. Jeg skal ikke sige om tallene er korrekte men det er CVR udtræk for samlet antal passer meget godt med andre tal og de ca 2000 under tvang kan man se i excel udtrukket liste, så den er god nok.
Jeg skal heller ikke sige om 10% er usædvanligt men lyder lidt højt så kort inde i IVS "tiden"

Andre statistiker (JUF) viser at 42% af alle IVS er stiftet med lige præcis 1 kr (som jo så også netop var tanken skulle være muligt)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)