Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bod ved Tvangsopløsning af IVS?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oprettede et IVS tilbage i 2014 ifm et projekt jeg ville realisere. Det nåede ikke at blive til noget ud over ca 40.000 kr. I omk til hjemmeside osv. og ingen omsætning. Jeg har sgu glemt alt om regnskab mv idet det jo aldrig blev til mere. 

Nu har sø og handelsretten tvangsopløst IVS'et og udpeget en advokat som likvidator. Hvordan skal jeg forholde mig? Havde forsøgt at lukke IVS'et i nov 2014, men det var sgu' en anelse kompliceret. Og så havde jeg jo glemt alt om regnskab...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil blive indkaldt personligt eller via telefon - og så vil likvidator stille dig spørgsmål du skal svare ærligt på - også i forhold til eventuelle aktiver du måtte ha købe med momsfradrag - og yderst ude, hvis du lyver, kan du ellers overtager ansvar overfor evt kreditorer - men meget mere sker der ikke, ud over du kommer til at fremgå fremover i CVR med dit navn, som en der har tvangsopløst selskab bag dig. Det kan jo skabe lidt mere bøvl med at få en bank med på næste projekt.

Jeg må erkender jeg ikke ved, om du som ledelse bliver ansvarlig for evt bod til styrelsen for manglende regnskab og evt moms bod - det ved andre sikkert

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved det er gammel tråd, men jeg har ikke kunnet få svar på, om ledelsen får en bod fra skifteret eller fra erhvervsstyrelsen, hvis selskabet helt tvangsopløses formløst ved manglende regnskab. Det kan du gode gamle trådstarter her måske kaste lys over?

Man får 3000 i bod fra styrelsen for for sent afleveret hvis man genoptages - men det er jo når det gamle regnskab så indesendes. Hvis man bare helt lader være med at sende noget - slipper alle i ledelsen så helt for bod?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Hvis man bare helt lader være med at sende noget - slipper alle i ledelsen så helt for bod?

Ja. årsregnskabloven § 151 giver kun hjemmel til at beregne afgift ved modtagelsen af det manglende regnskab. Kommer der ikke noget regnskab - så er det tvangsopløsning og nul bod.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Hvis man bare helt lader være med at sende noget - slipper alle i ledelsen så helt for bod?

Ja. årsregnskabloven § 151 giver kun hjemmel til at beregne afgift ved modtagelsen af det manglende regnskab. Kommer der ikke noget regnskab - så er det tvangsopløsning og nul bod.

egentlig fjollet da man jo muligvis får generet leverandører og koster det offentlige en masse-  men godt at vide, at sådan er det nu en gang

Ser lige nu et lille IVS med 4 direktører hvor det med 4 x 3000 for at få afleveret regnskab og genoptagelse er for tosset - så hellere bare lade tvangsopløse og starte nyt siger de - for skidt med de 25 øre der tabes per mand Big Smile

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Ser lige nu et lille IVS med 4 direktører hvor det med 4 x 3000 for at få afleveret regnskab og genoptagelse er for tosset - så hellere bare lade tvangsopløse og starte nyt siger de - for skidt med de 25 øre der tabes per mand Big Smile

Ja - fjollet. Men det kan tælle negativt at have et tvangsopløst selskab med i bagagen hos bank, forretningsforbindelser mv....

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Whiskey:
Men det kan tælle negativt at have et tvangsopløst selskab med i bagagen hos bank, forretningsforbindelser mv...
Det må man da håbe. Der er masser af ansvarlige virksomheds"driverer" der gør alt for at over holde tidsfrister og "love" - så en eller anden konsekvens må det forhåbentlig have for de uansvarlige -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har undret mig meget over, hvorfor alle de nye iværksætter, som det første de skal have lavet er et selskab IVS - ApS. og så skal de sku også have lavet et Holding selskab.

Kan man da ikke bare starte med en ganske almindelig enkeltmands firma med CVR. og prøve om deres ide kan bære.

Mvh. Niels

Webdesign  

https://itwebsite.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Det er vel kun en fordel, at de vælger selskab, da det bliver lettere for stakeholderne at følge med, når regnskabet skal offentliggøres. Hvis de vælger en personlig virksomhed, så skal de ikke offentliggøre deres regnskab, og dermed bliver det kun Skat der kan følge med.

Mvh.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas.

Man kan oprette et IVS selskab til 1,- 1000,- kr. og første års regnskab, som revisor skal have mindst 5000,- kr. så er selskabet allerede på røven.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)