Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af vores rækkehus

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har et rækkehus, som vi har boet i lidt over 9 år sammen, som vi nu gerne vil leje ud til mine forældre da vi skal flytte 1/1-2016 og mine forældre formentligt også står uden bolig der alligevel.

Jeg har undersøgt om hvad der kan svare sig for os, og tænker at kapitalafkastordningen nok er den bedste for os, men håber folk kan vejlede herinde.
Vi har et par spørgsmål:

Min kone og jeg ejer begge 50/50 af rækkehuset, jeg betaler topskat, det gør hun ikke. Kan vi på nogen måde gøre således så hun alene lejer huset ud og derved formentligt opnår bedre skattemæssige fordele?

Mine forældre vil også gerne selv stå for betaling af forbrug (strøm, vand (og spildevand), varme) er dette lovmæssigt ok? Tænker at jeg så slipper for at lave accontoregnskab så det er vel fint?

Jeg kan ikke blive helt klog på det, skal vi betale ejendomsværdiskat når rækkehuset bliver lejet ud eller ej (Jeg har ikke taget det med i nedenstående opstilling)?

Opstillingen er som følgende (årligt):

Brutto Lejeindtægt: 54.000kr
Forbrug: Klarer lejer selv
Ejendomsskat: -4.000kr
Husforsikring: -3.500kr
Renteudgifter til realkreditlån: -6.000kr (F1 lån, taget fra netbank, rente+bidrag * 4 kvartaler, det er for os begge, altså 100%)
Derudover afdrager vi i alt årligt: -23.200kr

Vi har købt rækkehuset for 835.000kr, kapitalafkast skulle være de 2% for nuværende, men skal det tillægges eller fratrækkes i regnskabet?

Mangler jeg mon noget?
Nogen der kan hjælpe mig med at opstille et simpelt regnskab for ovenstående?


På forhånd rigtig mange tak

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I kommer til at dele overskuddet

OK med forældre betaler vand varme mm.

Ved udlejning ingen ejendomsværdiskat, ved indberetning af selvangivelse oplyse udleje af hus.

Kapitalafkastordning flueben på selvangivelsen udvidet, ikke med i regnskab.

Når du laver regnskab Indtægt minus dine udgifter renter skal ikke med i regnskabet ved kapitalafkastordningen.

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke en idé at bruge virksomhedsordningen, så er der fuld fradrag for renterne.

Der er vel også fradrag for alle udgifterne så det kun er nettooverskud der skal beskattes

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)