Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snyd & bedrag og så en konkurs.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København SV
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker Jesper.
Dog er sætningen "Hvis der er foregået noget kriminelt" ikke helt let. For det kan jeg jo ikke vide. Det bør kurator måske kunne finde ud af. Faktum er, at der er kommet en masse indtægter ind - udfordringen er, hvor søren de er forsvundet hen. Det kunne jeg godt tænke mig at vide.

-Mads

At gå i små sko lyder umiddelbart negativt, men nogen er tvunget til det - lillesko.dk

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Bang Jensen:

Dog er sætningen "Hvis der er foregået noget kriminelt" ikke helt let. For det kan jeg jo ikke vide. Det bør kurator måske kunne finde ud af. 

Du har helt ret, det er jo ikke lige til at sige. Men først og fremmest, så gør kurator ikke noget før der er en konkurs begæring, da han ikke eksisterer før der er anmeldt/indgivet en konkurs begæring.

Så først og fremmest skal du sørge for at forfølge dit krav gennem fremsendelse af rykkere indtil der foreligger en konkurs. Derudover skal du tage kontakt til andre kreditorer og I skal måske sammen overveje hvad der skal ske, det vil jo andet lige blive billigere at stå samlet overfor en svindler og evt. foretage en politianmeldelse.

Mads Bang Jensen:

Faktum er, at der er kommet en masse indtægter ind - udfordringen er, hvor søren de er forsvundet hen. Det kunne jeg godt tænke mig at vide.

Det er du jo næppe den eneste som er interesseret i at finde ud af! Derfor kan kun gentage tag en snak med de andre kreditorer. 

Faktum er ligeledes, så længe der ikke er en konkurs er der heller ikke en kurator (med sammenfaldende interesser) som ville kunne hjælpe jer!

Fra København SV
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak.

Og forventet tid før end der er en kurator på? Ejer har pr. mail meddelt, at han har indgivet til opløsning og i cvr.dk står der Under tvangsopløsning efter firmanavnet, men stadig inden oplysninger om konkurs i de officielle konkurs lister.

At gå i små sko lyder umiddelbart negativt, men nogen er tvunget til det - lillesko.dk

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke noget med, at tvangsopløsninger "hastes" igennem. De fleste på Statstidende under "Dekret", står mange gange også under "Regnskabsafslutning" i samme nummer.

Tvangsopløsning kan skyldes: Regnskab ikke er indsendt, eller selskabet er uden direktør, flere kan komme fra de gode Aminoer, der har været på tråden.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mads Bang Jensen:

Og forventet tid før end der er en kurator på? 

Kommer udelukkende på, hvis skifteretten sender selskabet til konkursbehandling!

Mads Bang Jensen:

 Ejer har pr. mail meddelt, at han har indgivet til opløsning og i cvr.dk står der Under tvangsopløsning efter firmanavnet, men stadig inden oplysninger om konkurs i de officielle konkurs lister.

Som der også skrives er det ikke noget man som sådan anmoder om, men det sker hvis ikke man opfylder pligter (eks. indsendelse af regnskab m.m.).

Du skal meget hurtigt tage kontakt til skifteretten og gøre dem opmærksom på du har penge til gode i selskabet, ligeledes er det vigtigt så mange som muligt gør skifteretten opmærksom herpå, så tag en snak med de øvrige kreditorer. Ligeledes kan i også gøre skifteretten opmærksom på mistanken om der ulovligt er taget penge ud af selskabet, eller i at enkelte kreditorer muligvis er blevet forfordelt.

En tvangsopløsning kan skifteretten gennemføre uden konkursbehandling hvis de skønner der ikke er nogle værdier i selskabet. Når skifteretten kigger på om der er værdier, kigger de i lige så høj grad på om der findes omstødelige dispositioner i henhold til konkursloven, derfor er det vigtigt i gør skifteretten opmærksom på jeres mistanker.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at skal nævne nogle navne her,
Men må jeg spørge om det event firma lå/ligger i København ?
For så kan jeg måske også melde mig på banen og hjælpe lidt
Ronnie

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra København SV
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Jesper, det var vist lige netop det jeg havde på fornemmelsen. MEGET MEGET vigtig information. Tak.


@Ronnie, nej, ikke KBH.

At gå i små sko lyder umiddelbart negativt, men nogen er tvunget til det - lillesko.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja vigtig tilføjelse. Tvangsopløsning sker ved at selskabet ikke overholder pligter, normalt - regnskab ikke indsendt efter rykker - direktør afmeldt - revisor afmeldt (uden ny indsat)

Det KAN ske ved sjusk og fejl, men er ofte ret bevidst. Ejer / dir vil skulle forklare kurator om omstændigheder og vil kunne få personligt ansvar hvis der lyves. Helt enig i, at du skal gøre kurator opmærksom på hvad du måtte vide - men igen - hvis der IKKE er penge / aktiver i selskabet - men kun gæld, så er det stadigtvæk en anklage om svindel eller hæftelsesgennembrud der skal til - alt det kan kurator forklare om - og jo flere I måtte være med viden, jo bedre

Tvangsopløsning vælges ofte, fordi ejer ved, der ikke er værdier - for ved tvangsopløsning vil ejer være så godt som sikker på, at der intet provenu bliver, og eneste fordel vil så være, hvis selskabet inden ulovligt er tømt, hvorved ejer jo skal lyve overfor kurator - som vil kunne give ham det personlige ansvar

Havde ejer mening om, at der var værdier tilbage, ville tvangsopløsning ikke være løsningen normalt

Tal stadigt med andre kreditorer

vh John Hannvoer

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 03:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere været ude for at en kunde fik mig til at levere en større mængde timer, forudbetalingen faldt prompte og som aftalt - men da hovedstolen skulle falde var der åbenbart længere fra tanke til handling. Der startede noget juridisk tovtrækkeri som først og fremmest handlede om hvor sagen skulle anligges, heldigvis fik vi lov at anlægge den ved byretten, som planlagde et retsmøde nogle måneder ude i tiden.

Et par uger før retsmødet opdagede vi så at kunden var under konkurs, vi kontaktede kurator der fortalte os at kassen var blevet tømt et par dage før direktøren opsagde sit job og dermed effektivt sendte selskabet i skifteretten.

Der var med andre ord klare beviser på hvis ikke selvskabstømmeri så ihvertfald svig med hæftelsesgennembrud til følge.

Mén kurator besluttede sig efter lang tids betænkning at han ikke ville køre en sag på det, og på det her tidspunkt var sagen trukket så meget i langdrag at jeg ikke kunne nå at gøre det selv inden forældelsesfristen udløb.

Det system jeg udviklede bruges idag af en stor international virksomhed, jeg kan bevise det ... min copyright besked er stadig at finde i kildekoden, men der er ikke noget at gøre, jeg kan bare stå og se på at min arbejde misbruges dagligt :-(

Med andre ord ... Lad være med at stole på retssystemet ... pengene er først dine når du har dem i hånden!

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Mén kurator besluttede sig efter lang tids betænkning at han ikke ville køre en sag på det, og på det her tidspunkt var sagen trukket så meget i langdrag at jeg ikke kunne nå at gøre det selv inden forældelsesfristen udløb.

Den lange sagsbehandling er jeg også faldet over. Senest et firma, hvor far (ejer) søn (medejer) i 2010 blev dræbt i en trafikulykke.

Dette udløste af een eller anden grund en konkurs. Boafslutning december 2015. § 143, der er ikke midler udover medgår til omkostninger.
Boet blev solgt for kr. 75.000,00, men er nu lagerført til 1.5 mio, som er den reelle lagerværdi (indkøbspris).

Mikkel Mikjær Christensen:
Lad være med at stole på retssystemet

Enig.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)