Hej Nogle der ligger inde med en god måde at vurdere hvilken salgskanal man skal satse på? Planen er salg af eget udviklet tumle legetøj til børn. Bør man her satse på egen webshop og distribuering herigennem, eller satse på at sælge til grossister der står for slutsalg til kunden? Jeg kan se fordelen ved egen webshop er der er højere avance, men en del af dette ryger så igen til reklame / marketing for at nå slutbrugeren. Der skal så yderligere ligges tid i håndtering af ordre / pakning / forsendelse etc. hvilket jeg ikke ser som værdiskabende for virksomheden. Skal der ansættes en til at håndtere dette bliver det endnu en udgift så den højere avance der er opnået formegen lig er brugt. Vælges der salg direkte til grossist må jeg desværre indse slutprisen til kunden bliver nød til at være højere grundet det ekstra led i kæden der også kræver en avance. Til gengæld står de så med arbejdet om at nå slutkunden og jeg har "kun" større ordre håndtering at tage mig af og kan derved bruge mere tid på mit produkt / finde nye grossister. Det skal tilføjes det bla. er prisen jeg gerne vil slå på at være billigere end konkurrenterne da jeg syntes prisen på denne type vare ligger i den ret høje ende i forhold til hvad man får. Der er helt sikkert flere aspekter i denne sag, så kom endelig med input :) |
Hej
Jeg ser flere aspekter.
Ved at sælge til grossist (hvis de er interesseret) sælger du i mængder, men tjener ikke ligeså meget. Derimod vil du formentlig opnå væsentlig større volumen.
Sælger du dem selv skal du huske på alt den tid du bruger pr. Produkt. Når det hele er gjort op (hvis du har et godt produkt) er det nok værd at få en grossist til at distribuere det for dig. Så brug tiden til at finde flere grossister eller sælg dem via webshob selv også.
Bare vær' klar i spyttet over for grossisten.
Kunne en grossist tilbyde at afsætte en Væsentlig mængde tror jeg at jeg var gået for den. Eller skal du bikse med hjemmeside salg, og marketing selv. Der har grossisterne bare en fordel.