Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til split betaling af faktura i C5 2016

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Hvitvedgaard Korn & Foder Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er der nogen som kan hjælpe med hvordan man kan udligne en faktura i c5 på en smart måde, hvis man altså hvis man modtager beløbet delvist kontant og på kort? Jeg har butik, og laver jo hver dag en kasseudskift af dagens varesalg. Af dette laver jeg så en salgsfaktura, da jeg kører lagerstyring, og skal derfor have alle varene ind i systemet som jeg har solgt. Men folk betaler jo både med kontant og med kort i butikken, og min indbetaling af fakturaen skal så både være i kontant og til bank. Prøver jeg at udligne først den ene, og så den anden i samme moment, og derefter bogføre, går kun den første udligning ind på fakturaen, og jeg skal derefter ind og efterudligne, for at fakturaen ikke står som kun delvist betalt. Min konsulent har været sat på sagen, men det bedste han kunne komme frem med var, at sætte min "fiktive" kunde (dagens varesalg), på saldo indbetaling, men dette har ingen effekt. Den trækker stadig kun den første udligning på fakturaen.

Så pt laver jeg indbetalingerne over 2 omgange, men det er både besværligt, og noget rod, da mit bilag kommer til at få 2 bilagsnumre

Nogen som har en god idé??? :D

Mvh Malene

Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Hvitvedgaard Korn & Foder Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen som kan hjælpe Skype-SadSmile

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg skal lige forstå dit indlæg korrekt:

du laver en faktura på din samlet omsætning pr. dag ?

dvs. salg/debitorer

 

du bogfører således:

kontant = debet kassen

bank = debet banken

debitor = kredit

dette kan gøres med samme bilagsnr. og du får udlignet fakturaen.

Du starter med at udligne fakturaen på debitor, brug F5 (=kredit)

de penge som er gået i kassen bliver debiteret

de penge som er gået i banken bliver debiteret

og transaktionen er det samme i debet og i kredit

håber du kan forstå forklaringen og hvis jeg har misforstået dit problem, skriver du bare og så prøver jeg at hjælpe dig

Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Hvitvedgaard Korn & Foder Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger du c5 2016 online version? For ja, jeg kan godt gøre som du gør, og det har jeg også prøvet, og ja debitoren står som betalt, men selve fakturaen er ikke udlignet, kun delvist, da systemet kun tager den første indbetaling og udligner på fakturaen.

MVh Malene

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du starter med at gå ind på debitor og stiller dig på den faktura som skal udlignes (brug F5) så skulle den blive udlignet fuldt ud.

derefter bogføres på kasse og på banken.

 

nej jeg bogfører på en ældre C5, og jeg gør som ovenstående

du kan evt. ringe til mig på 26833397

 

Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Hvitvedgaard Korn & Foder Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, men er ret sikker på at der er stor forskel på om det er en ældre c5 eller den nye webversion. Har tidligere arbejdet lidt med en ældre c5, og ja der kunne man godt gøre som ovenstående. Men det fungerer altså ikke på samme måde i webversion åbenbart ;)

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har downloaded en demo af C5-2016, og prøver at se om jeg kan få det til at lykkedes. (der hvor jeg fik demoen fra, har ringet mig op, for at høre hvordan det gik med demoen, og jeg fortalte om "dit problem", og de mente at man sagtens kan bogføre som jeg tidl. har beskrevet. De bad mig ringe til hotline, og når jeg har fået det forklaret mm, vender jeg tilbage. Denne C5, er jo også musebaseret, så jeg ville nok aldrig vælge denne. Jeg ved ikke hvordan den nye c5-light er. 

Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Hvitvedgaard Korn & Foder Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været igenne hotline hvor jeg har købt programmet, og de mente også først at det måtte kunne lade sig gøre, men vi har ikke fundet løsningen endnu ;) Det var derfor jeg spurgte herinde. Måske der var nogen som allerede sad og arb med samme program idag, og som både skulle indbetale kontant og i bank på samme faktura, som havde en løsning ;) Spændende hvad du finder ud af ;) Giv endelig lyd hvis du knækker koden

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Har kontaktet dem, men der var ingen ledige konsulenter. Jeg vil selvfølgelig skrive til dig, når jeg har talt med dem. Hvis du havde e-conomic, kunne dette program have klaret problemet, og dette er også web-baseret., men der må vel være en årsag til at du valgte C5-2016. Synes ikke det er særligt brugervenligt i forhold til det gl. c5.

 

Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Hvitvedgaard Korn & Foder Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde e-conomics før, og er lige skiftet til c5. Ja e-conomics er noget lettere at hippe rundt i, men nægter simplethen at give 600 kr/mdr for et regnskabsprogram Indifferent

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)