Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man det? Alder, køn?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Fra  Hørning Huset Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker at lave en dating-site hvor kun yngre mænd og ældre kvinde kan melde sig ind. 

Nu bliver jeg i tvivl om man overhovedet må differentiere i alder og køn med forskellige priser til mænd og kvinder samt at lave en grænse for aldre?

Er der nogen der ved juridisk noget om det og kan hjælpe mig?

Jeg kan se at mange dating-sites er med udenlandske firmer bag, og måske er de så under andre regler?!

Hvem ved noget?

Tusind tak på forhånd

P.s. det er en cougar-site

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke, at du må differentiere prisen efter, om der er tale om en mand eller kvinde. Jeg mener, at der er diskoteker ol., som har fået problemer med den del, når de eksempelvis har givet piger fri adgang, for at trække dem til huse.

Godt nok må man som udgangspunkt heller ikke alders diskriminere, men her er det næppe diskrimination men en site, hvor ældre kvinder søger yngre mænd - og for at opfylde det lovlige formål, ja så er det jo sagligt og relevant med regler for alderen på medlemmerne, så det tænker jeg er ok.

Noget andet er, at jeg nok kan tvivle lidt på sitet succesrate - De yngre mænd vil nok godt stå i kø, men de "ældre" kvinder vil vel være meget bekymret for om diskretionen er god nok. Jeg har sat "" om ældre, da jeg er bekymret for om jeg aldersmæssigt hører til gruppen, som du henvender dig til LOL, heldigvis er jeg godt gift og uden hang til meget yngre mænd, så din site vil nok ikke på den måde forstyrre min arbejdsdag.

 

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

__Køn__

Du må ikke have forskellige priser til mænd og kvinder. Det er i strid med ligestillingsloven.

__Alder__

Jeg mener ikke, at der findes et forbud mod aldersgrænser. :-)

Den eneste begrænsning er vidst for arbejdsgivere, der ikke må lægge vægt på alder i forhold til ansættelser, afskedigelser og løn. Der gælder dog særlige regler for personer under 18 år.

 

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - Man må hverken diskriminere pga. alder eller køn, men hvis man har en god begrundelse, som ikke er bestemt af alderen eller kønnet, så kan man. At de ældre kvinder måske er bedre ved muffen end de yngre mænd eller lignende argumenter holder derimod ikke

Fra København
Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Fra  Hørning Huset Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar. 

Argumentet må være her, at der er en niche, hvor yngre mænd ønsker ældre kvinder og omvendt. Da det jo er en datingsite hvor formålet er at disse to 'yderkanter' kan mødes og matches, så er det vel argument nok for at det kan differentieres i alder. Begge køn (dog inden for yngste og ældste aldre) kan blive medlemmer og hvis man holder samme medlemspris, er det så helt galt?

Det må da være et argument, og tro mig, der er efterspørgsel efter det :) 

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk korrekt, men det ofte svært at argumentere for forskellige priser for samme produkt.

I forhold til klipning ved en frisør er der jo tale om 2 forskellige produkter.

Der står i dit link: "Det er derimod i strid med Ligebehandlingsloven at nægte en kvinde en herreklip med den begrundelse, at det kun er for mænd, lyder afgørelsen."

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hørning Huset:

Tusind tak for svar. 

Argumentet må være her, at der er en niche, hvor yngre mænd ønsker ældre kvinder og omvendt. Da det jo er en datingsite hvor formålet er at disse to 'yderkanter' kan mødes og matches, så er det vel argument nok for at det kan differentieres i alder. Begge køn (dog inden for yngste og ældste aldre) kan blive medlemmer og hvis man holder samme medlemspris, er det så helt galt?

Det må da være et argument, og tro mig, der er efterspørgsel efter det :) 

 
Det er efter min opfattelse helt i orden med forskellige aldersgrænser for mænd og kvinder. Man må i hvert fald sige der er et formål med det. Der bør bare være samme medlemspris for alle, medmindre du har nogle virkelig gode argumenter for andet. :-)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis kvinderne er over 65, så kan de jo få pensionistrabat Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasco:
Det er faktisk korrekt, men det ofte svært at argumentere for forskellige priser for samme produkt.

Men man kunne jo også se på det på en anden måde - for ret beset er det jo i dette tilfælde ikke det samme produkt hhv. mænd og kvinder modtager: de unge mænd kan finde en moden kvinde og de modne kvinder kan finde en ung mand. Det er jo to forskellige ting de hver især får ud af det Wink

Men jeg kan så ikke lige regne ud hvem der burde betale mest Hmm

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)