Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbud arbejde, og andel af firma. Hvordan forholder man sig juridisk?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står i den situation at jeg er blevet "headhuntet".

Virksomhedsejeren har tilbudt mig to forme for aftaler.

1.  Grundløn + % af virksomhedens overskud udbetalt, månedligt

2.  Grundløn + andel i virksomheden opspares i stedet for udbetaling af overskud.

Hvordan skal man forholde sig i sådan et situation. Det er klart at anpart er mest interessant i mine øjne, da det er relativt risikofrit. Bør jeg stifte et holdingselskab, og er der noget man skal særlig opmærksom på ifb. med anpart?

Kan virksomheden forære mig andele?

Virksomheden er ApS

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil nok anbefale at få en advokat til at sætte sådan kontrakt op for jer, hvor det hele er aftalt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

nikodk92:

1.  Grundløn + % af virksomhedens overskud udbetalt, månedligt

2.  Grundløn + andel i virksomheden opspares i stedet for udbetaling af overskud.

Hvordan skal man forholde sig i sådan et situation. Det er klart at anpart er mest interessant i mine øjne, da det er relativt risikofrit. Bør jeg stifte et holdingselskab, og er der noget man skal særlig opmærksom på ifb. med anpart?

kun at der er helt normal løn skat af de anparters korrekte markedsværdi. Om du får løn i anparter, ost eller cash er samme sag skattemæssigt. Det som kan være besværligt, er vurdering af unoteret anpart - og så kan den jo være dum at ha, hvis ikke du får bestemmelse for den , men bare bliver mindretalsaktionær der stiller din løn efter skat, til rådighed. Det må afhænge af om værdi kan ordentlig fastsættes og hvad du så får ud af anparter. 

du kan ikke foræres andele nej - de beskattes helt som løn her

% af virksomhedens overskud er også elastik i metermål uden meget nøje definition - ejer kan jo bare selv hæve løn så der bliver 0 i overskud, eller beklage dårlige tider og intet overskud - og så skal grundløn jo være det eneste. Du kan jo bede om 5 års regnskaber og så se hvad overskud har været, så du ved hvad 10% af det i alle fald historisk ville have været, og så få læst aftalen på tilsvarende principper, men det er nok noget du skal ha hjælp til formulering af.

Holding eller ikke holding her lidt om det http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)