Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå og får stjålet ide?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg  går med en ide, jeg gerne vil høre folks mening om. Problemet er jeg lidt nervøs for at denne ide, bliver taget. Er der på nogle måde, man kan sikre dette? 

Mvh Frederik

Tilmeldt 13. Jun 15
Indlæg ialt: 278
Fra  Thyshoppen.dk Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Chancen for nogen ville stjæle den er så lille, at det burde ikke været et problem. Alle kan få en ide og det er kun 20 % af arbejdet af få en ide, de resterende 80 % det er at udføre den.

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers kan du få folk til at skrive under på en NDA. :) 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 05:36
Hvor mange stjerner giver du? :

frederikkamph:
Problemet er jeg lidt nervøs for at denne ide, bliver taget. Er der på nogle måde, man kan sikre dette? 

Det spørgsmål er blevet stillet mindst 1.000 gange på Amino. Prøv at bruge søgefunktionen og se hvad der tidligere er svaret. Men som udgangspunkt, kan det patenteres, og du er villig til at bruge rigtig mange penge (og tid) på patent, så gå den vej. Hvis ikke, så bare kom i gang. Er ideen god, vil den alligevel blive kopieret når produktet/tjenesten/ydelsen bliver tilgængelig for kunder. Sådan er det bare...

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Krp:
Ellers kan du få folk til at skrive under på en NDA. :) 

Glem alt om NDA, det er de færreste seriøse udviklere eller konsulenter der skriver på sådan en. Skulle jeg skrive på den ville jeg skulle have min advokat indover først, og hvem skulle betale det?

Din største risiko er slet ikke at din idé bliver stjålet (kopieret) - det gør den helt sikkert hvis det bliver en succes - din største risiko er faktisk at der ikke er nogle der giver at købe (eller stjæle) det du får udviklet. Og den bedste måde at gardere sig mod det på, det er ved at fortælle og diskuterer den med andre.

//Morten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)