Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop fjerner HTML tags i produkt beskrivelse

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er igang med at lave produkt beskrivelser til brug i min nye (Presta)shop. Jeg har søgt vidt og bredt men har ikke kunne finde en løsning. Så håber der er nogle genier herinde.

Problemet er:

Jeg skriver en tekst og ønsker at lave et linje skift ved hjælp af <br> dette ignoreres fuldstændigt. Det samme gør sig gældende hvis jeg forsøger at centrere en indsat iframe med video og lignende. 

Jeg har fundet mange løsninger til at stoppeproblemet i den korte beskrivelse, men har ikke fundet noget til den "lange beskrivelse".

Prestashop version er 1.6.1.2


Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tænke at det er fordi der bruges htmlspecialchars i PHP, som gør at den fjerner alle HTML tags, for at sikre at der ikke bliver loadet farlige scripts osv.. Det er der mest for sikkerheden..

Fra Hjørring
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Hvad gør man så for at løse problemet, i nogle tilfælde se det formateringsmæssigt forfærdeligt ud. Hvis ikke der kan indsættes et linebreak. 

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare trykke Enter (= nyt afsnit) eller Skift+Enter (= ny linje) i HTML-editoren?

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim:
Jeg har fundet mange løsninger til at stoppeproblemet i den korte beskrivelse, men har ikke fundet noget til den "lange beskrivelse".

Prøv at bruge en anden web browser til at lave det i. Det hjælper nogle gange.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim:
Jeg skriver en tekst og ønsker at lave et linje skift ved hjælp af <br> dette ignoreres fuldstændigt. Det samme gør sig gældende hvis jeg forsøger at centrere en indsat iframe med video og lignende. 
Hvis du ser min produkt beskrivelse til mit Windows 7 her

Så kan du se at der er linjeskift efter Windows 7 (med shift og enter knap).

Men hvis du f.eks. så går til oversigt siden til Windows 7 versioner her

Så kan du se der ikke er noget linjeskift ved produktet "Download Windows 7 Home Premium 64 Bit Licens".

Så det virker det ene sted og ikke det andet. Men det kan vel ændres i koderne. Så det er vel bare at smide et spørgsmål ind på den engelske prestashop forums side her

Nå det er lige gået op for mig at det var mere den lange tekst beskrivelse du var ude efter. Så tog lige en hurtig søgning på Google. Og ved ikke om du kan bruge dette Her

Og siden de linker til som viser hvor man skal ændre i kode filerne Her

Kim

Fra Hjørring
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk at noget så simpelt kan være så svært :P Tak, det hjalp mig lidt på vej, nu kan jeg da lave linje skift :D

Fra Hjørring
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linksne Kim :) Carstens forslag med shift+enter gjorde ihvertfald at jeg kan lave linjeskift nu. Men den stripper stadig andre tags. Virkelig mærkeligt.

Men kiggede på dit link, det ser ud til at det er en bug der er blevet løst tilbage i starten af året. Så problemet burde jo ikke være der. Så skulle det måske være fordi at det er noget i det tema jeg bruger der ikk er opdateret?

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er vel bare at tage fat i dem der har lavet dit tema. Så retter de vel disse fejl?

Kim

Fra Hjørring
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Har prøvet, de mente ikke det hørte ind under dem. Men jeg kunne da betale en udvikler for det. Så Prøver lige at finde ud af det selv inden :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)