Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisstigning på software?? føler mig røvrendt... Hvor ligger vi ..juridisk set

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Jeg er nok inden for en lidt anderledes branche herinde.... men kunne godt tænke mig jeres synspunkt på et nummer, en af mine leverandører laver inden for vores branche.

Det drejer sig om en velrenomeret firma... som har eksisteret inden for branchen i mange år og næsten været enehersker inden for levering af software og computer/PDA, til vores foderanlæg til mink. Det er dog kun ca 10% af os avlerere der bruger det.... da det er rimelig dyrt uden en garanteret effekt. Og man har ikke haft chance for at prøve det uden at købe det... da det kræver en masse ekstra omkostninger på farmen som feks stregkoder på alle bure osv.

Jeg havde et møde med sælgeren i september... 

Indtil da... havde systemet kostet ca 47.000 ved oprettlese ( 1.gangsbeløb for software incl PDA )..derefter ca 4500 kr pr år i abo for support og opdateringer. Prisen var så uanset farmstørrelse uanset hvor mange bure man har.

Jeg sagde blankt nej til denne pris

Sælgeren sagde..de arbejdede på et nyt prissystem som skulle gøre det billigere og lettere hvis man feks ikke ønskede at bruge det mere efter nogen år. 

Prisen ville så være ca 12.000 for PDA og så en månedlig abo pris fremover for altid..indtil man ikke gad bruge det mere... men den nye pris ville blive meget atraktivt.

Han gav mig muligheden for at få 50% af pengene tilbage hvis jeg ikke var tilfreds inden 3mdr...

Jeg skrev så til ham, at jeg ville ha den nye abo pris at vide inden jeg sagde ja... han ringede så..og fortalte at den nye pris var så lav, at han var sikker på at det ingen betydning ville ha for min beslutning.

Jeg sagde så ja... og vi gik igang... og på ordrebekræftelsen skrev de følgende:

Hvis kunden ikke, pr 1/2-2016, ønsker

at forsætter med XXX, kan hardwaren

tilbagekøbes af ***** til en pris på kr 6000,-

Software pakken er udlånt og deaktiveres efter

3 måneder, hvis kunden ikke ønsker at forsætte

med XXX.

( Der skal lige nævnes...de har ingen offenliggjorte priser nogen steder hverken på hjemmeside eller noget, hverken nye eller gamle priser )

Alt var fint.... og jeg brugte en masse tid på systemet i oktober.

Så i november kom der brev fra dem, med de nye priser.... adresseret med mit firmanavn osv..se vedhæftet 

Dvs i mit tilfælde.. gennemsnitsfarm i DK, blev prisen med 10.000 bure..... 1000kr om månden altså 12.000 pr år....

Prisen var ok..synes jeg

Jeg ser så på FB...at mange der har købt systemet efter tidligere model og HAR betalt 47.000 og 4500 pr år..... de skal også betale 12.000 pr år nu... næsten 3 gange så meget...

Og der kører en lang tråd.... og jeg læser et sted, at firmaet skriver at nye aftaler som ikke har givet de 47.000 for software... ( som mig ) skal betale 0.15 øre pr bur istedet....

Dvs ud fra den oplysning skal jeg så åbentbart betale 24.000 pr år...selvom det brev de skrev til mig sagde noget andet??

Jeg skriver så til dem pr mail.... at jeg godt ville ha bekræftet min pris på 12.000 kr ifølge brevet..... 

Han skrev ikke..men fik en til at ringe, og sige at det brev jeg fik... var en fejl, det var kun til eksisterende bruger..der havde købt software...

Jeg forklarede så at jeg synes det var noget svineri... at de havde sagt det blev billigere priser... og jeg agtede at ville have alle mine 12.000 tilbage plus tabt arbejdsfortjeneste for september osv. 

De skriver så et nyt brev pr mail med specialtilbud:

eg har hermed fornøjelsen at kunne tilbyde dig en speciel aftale på abonnement på XXX. Frem til 1 februar 2016 stilles programmet frit til rådighed inklusiv fri support og opdateringer – som det fremgår af tidligere fremsendte låne aftale.

Normal prisen på en abonnements aftale er, som tidligere nævnt 500,- kr. + 5 øre pr. bur pr. måned, samt et engangsbeløb på 15.000,- for PDAen ( PA 692). Abonnements aftalen indeholder fri support og opdateringer samt fremtidige nye software versioner. Bindingsperioden er på 12 måneder fra 1 februar 2016. Betalig kan ske på måneds basis.

  

De første 12 måneder yder Twinca en rabat på 40 % på abonnements aftalen og yder samtidig en rabat på 3000,- kr. på køb af PDAen idet du har betalt de 12.000,- kr. for den.

 

Du har en farm med 3400 tæver og 10.000 bure, regnes med et hvalpe gennemsnit på 5,5 hvalpe pr. tæve bliver dine omkostninger på 1200,- kr. pr. måned frem til 1 februar 2017 svarende til en omkostning på 0,77 kr. på produceret skind. Efter 1 februar 2017 er prisen 2000 kr. pr. måned svarende til 1,28 kr. pr. produceret skind.

 

Jeg håber ovenstående tilbud har din interesse og håber på at høre fra dig.

 

Ønsker du at ikke at bruge programmet efter 1 februar 2016 tilbagekøber *** naturligvis PDAen til de aftalte 6000,- kr. som det fremgår af den tidligere fremsendte låne aftale.     

Som i ser..skriver de igen til mig....at normalprisen for mig er 5øre pr bur.....dog giver hans regnstykke ingen mening:-P... 15 min efter han har sendt mailen, skriver

han en ny mail..hvor han tilbagekalder mailen.... han har nok opdaget fejlen

Jeg skriver så tilbage som svar... at jeg ikke ønsker at gøre brug af de 40% rabat det første år...men at jeg bare ønske at fortsætte med de 5øre pr bur som de for 2.gang skriver det koster, og skriver om jeg kan få en bekræftelse på denne pris

De svarer :

Efter aftale med mine chefer skal jeg hermed præcisere **** abonnements priser for XXX

 

Normal prisen på en abonnements aftale er, som tidligere nævnt 500,- kr. + 15 øre pr. bur pr. måned, samt et engangsbeløb på 15.000,- for PDAen ( PA 692). Abonnements aftalen indeholder fri support og opdateringer samt fremtidige nye software versioner.

 

Du henviser i nedenstående mail til det tilsendte brev – dateret 1. november. Som det står i den første linje i brevet er der tale om en ”Support og vedligeholdelses aftale” til eksisterende brugere af XXX der tidligere har betalt for programmet.

I den vedhæftede ordrebekræftelse du har modtaget den 6.oktober 2015 står der følgende ”Software pakken er udlånt og deaktiveres efter 3 måneder hvis kunden ikke ønsker at fortsætte med XXX”. De 12000,- kr. du har betalt er alene for PDAèn ( PA692).

 

Din abonnements pris påXXX bliver derfor på 1200 kr. pr. måned det første år – idet vi fortsat tilbyder dig de 40 % rabat – herefter 2000,- kr. pr. måned. Rabatten på de 3000,- kr. på PDAen er naturligvis stadig gældende.

 

Jeg ser frem til at høre fra dig.     

-------------

Som i ser...drejer de sandheden lidt..

Jeg har aldrig modtaget noget..hvor der stod 15 øre pr bur

Og de skriver..at der i brevet står at de kun gælder eksisterende bruger der har betalt softwaren??? Hvor står det?? Jeg læser det som om at de kalder mig "bruger"

og det er jeg jo også

Hvad siger i??????? Jeg har ikke svaret dem endnu.... Er min dokumentation nok.... overfor en advokat, at bevise at de har klokket i det mht min pris?? At jeg i princippet er uvidende om at de gir mig en forkert pris?? 

Er det lovligt at lave sådan en prisstigning?? 300 %...selv for gamle eksistrende kunder??

Jeg agter at lave ballade og hjælpe også de nadre brugere

feks kender jeg en af de andre.... der har kbt systemet... til 47.000 og indtil iår betalt 4500 pr år.... nu skal han betale 25.000 pr år????

Håber på jeres mening...udefra set :-)

Tak


Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad det har kostet at installere systemet evt ved opsætning af stregkoder på burene, er ikke en del af din aftale. Så her kan du ikke få kompensation.

I din oprindelige aftale må der være en pris, og herudover den tilbagekøbspris vedr. hardwaren du nævner. Det er den aftale der er gældende nu, og som du kan opsige som anført i den kontrakt som du enten har underskrevet eller samtykket ved at betale.

En prisændring fra leverandørens side i den størrelsesorden du nævner skal varsles således, at man kan udtræde af aftalen ved opsigelse, uden at blive berørt af prisstigningen. Hvis leverandøren ønsker et kortere varsel, kan leverandøren skrive at man kan opsige aftalen indenfor en vis frist - og derved undgå prisstigningen - og at hvis man ikke opsiger aftalen, dermed erklærer sig indforstået med de nye priser.

Man skal ikke bruge advokatkroner på andet end at man kan bevise skriftligt. Bevisbyrden for at noget mundtligt er blevet lovet, hænger ene og alene på den der påstår at være blevet lovet noget. 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne det ikke næsten betale sig at udvikle et selv og sælge licenser til det bare billiger?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)