Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uvildig vurdering af koncept, lodtrækning blandt besvarelser hvis produktet realiseres

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget interesseret i en uvildig vurdering af mit koncept af nogle inden for min målgruppe, da jeg snart står på grænsen til at smide de første penge i en prototype.

-

Jeg har fået vurderet ideen af venner / familie med meget positiv feedback, men det er meget svært at lokke så meget som et kritisk ord over deres læber. Så det kunne være behjælpeligt hvis nogle herinde fra der falder under nedstående målgruppe ville give et par ord med på vejen? Det vil jo i sidste ende være jer jeg skal leve af :)

-

Falder du ikke under målgruppen kan du evt. give lidt feedback på hvordan jeg sikre mig ved at sende dette materiale til eventuelt interesserede? Er det nok at lave et stort "dette dokument og den indhold ejes af René M. Christensen, kontaktoplysninger etc" Tænker det bliver "overkill" at skulle lave NDA'er... 

Går ud fra jeg er mere eller mindre beskyttet af de 2 års design ejerskab / rettighed man har pr automatik?

-

Beskrivelse af koncept:

Tumle legetøj der bistår barnets udvikling helt fra spæd og op gennem de første leveår. Tumle legetøjet kan benyttes fra spædbørn / små babyer  (0-1år) der kan blive let stimuleret ved at blive vippet / vugget / drejet. Til babyer  / små børn (1-3år) der kan tumle og blive udfordret motorisk, balancemæssigt og koordinations evne med bevægelse på modulerne, få dem samlet af (sammen med) deres forældre / større søskende til en gyngestol, vippe, rampe, trappe etc. Til mindre børn (3-6år) der selv kan samlet modulerne til blandet sjov der kan udfordre motorisk, balancemæssigt og kreativitet. 6-8år aktivt redskab i idræt i skolen til bla. forhindrings løb eller balance øvelser.

-

Ønsket målgruppe:

Har børn / giver gaver til børn i alderen 0-8år

Arbejder med børn i alderen 0-8år

Er indkøber i forbindelse med legetøj.

Nysgerrig Amino bruger der gerne vil give sin mening med :)

-

Falder du under ovenstående og tænker du gerne vil give lidt feedback så send mig en PM med din mail, så sender jeg en pdf med illustration af mit koncept. Det sendte materiale skal selvfølgelig holdes fortroligt og må ikke videre distribueres på nogen måde.

-

Det jeg til gængæld ønsker besvaret er:

Generelle oplysninger:

Første indtryk af produktet / konceptet

Vurdering af design

Vurdering af brugbarhed / underholdningsværdi for børn (0-8år)

Prisleje du vil betale (under 150kr pr. modul, 150-175kr pr. modul, 175-200kr pr. modul, 200-225kr pr. modul, over 225kr pr. modul)

Hvis du stod i butikken, forventer du så du ville købe dette frem for lignende produkt?

Det mest positive ved produktet

Hvad ville du ændre hvis du kunne

Yderligere kommentarer er meget velkomne

-

Personlige oplysninger blot for at relatere og analysere svar:

Forældre til / familie med børn + alder på børn

Arbejder med børn + aldersgruppe

Yderligere kommentarer er meget velkomne

-

Alle svar vil blive holdt fortrolige og anonymiseret

-

Som bonus

Hvis det viser sig at være en god ide og jeg får det realiseret trækker jeg lod blandt svarene og kvitterer med et eksemplar frit leveret til en adresse i Danmark :)

 

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var desværre ikke meget respons på dette opslag.

Nogle gode råd til hvordan man får indhentet noget feedback? Andre der har stået i samme situation, og hvordan greb i det an?

Er jeg ude i det skal være lønnet så man køber sig til arbejde eller må jeg ud af busken og ned på strøget foran en butik med målgruppen og spørge løs?

Eller er min forespørgsel ikke udarbejdet korrekt?

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Rene

Nej, min erfaring er at meget lange indlæg ikke får så megen respons, folk opgiver simpelthen at læse dem - det er nok det du oplever her.

Men for at svarer, så ja - du skal "ud af huset", og have fat i din målgruppe, det er det første skridt på vejen.

Det første du kunne gøre var at prøve at lave et kort spørgeskema, udlove en præmie som du gør her, også poste den i en facebook gruppe hvor din målgruppe "holder til". 

Men husk så også at det ikke er helt nok, folk at som regel meget mere "venlige og imødekommende" når de ikke skal have tegnebogen frem.

Derfor er næste "trykprøve" at se om der er nogle der er villige til at betale også. Dette kan man f.eks gøre ved en simpel hjemmeside, hvor man beskriver produktet, og placerer en "Køb Nu" knap, herefter bruger du lidt penge på adwords og får lidt trafik til din side, nu kan du så måle hvor mange der trykker på din "knap"

Når de trykker, skriver du at "du ikke er helt klar endnu, men at de kan komme på en mailliste"

Det bør give dig en indikation på hvor mange der faktisk ville købe på nettet.

Håber det hjalp lidt

Anyway, så held og lykke med dit projekt

//Morten 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk læst indlægget men finder det svært at forstå fordele og ulemper ved dit produkt. Du skriver det hjælper til at lære at holde balancen. Det er ikke så tit jeg ser folk falde, så de fleste lærer det jo altså før eller siden. Du kalder det tumle legetøj, men det er uklart hvad det er godt for.

Lige nu virker det som om du ser det sort/hvidt om det er godt/dårligt. Kan du få bare 1% af Danmarks børnefamilier til at købe det, burde du have en success.

Jeg tror det er for svært at danne sig et indtryk af produktet blot ved din omtale, man må se kvaliteten og designet og holde det op imod formålet. (eller er det bare mig der finder det svært?)

Men held og lykke

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

@Morten

Du kan have ret i det lange indlæg, der var dog en del information jeg mener der bør gives så jeg rammer den rigtige målgruppe.

Jeg tror jeg forsøger mig med kontakt til en række butikker inden for området og ser om jeg kan få en vurdering om de har interesse i at inkludere dette i deres sortiment.

Undersøgelse på Facebook er e god ide, der må ligge nogle grupper derinde der passer på dem jeg søger.

@Mr. A

Balance er en af mange aspekter dette produkt kan gavne udviklingen af babyer / små børn.

hehe nej folk falder heldigvis ikke da de er blevet motorisk udfordret som små og har opbygget en god balance / motorik. Det produkt jeg har i tankerne er et nyt koncept inden for denne varegruppe. Lignende produkter findes allerede, bare i en anden form.

Nej ingen success ved salg til f.eks. 1% af markedet, det kan man ikke leve af, men det vil da være en god start. De vurderinger jeg søger her er om der er potentiale i mit produkt inden for min definerede målgruppe.

Som jeg skriver i den laaange tekst :) så sender jeg gerne pdf med konceptet til interesserede med illustration af konceptet og nærme info. Jeg giver dig ret i man ikke kan vurdere konceptet kun ud fra mit indlæg, men har heller ikke interesse i at ligge hele mit ide grundlag tilgængelig i denne tråd.

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Se istedet for kort udgave: 

http://www.amino.dk/forums/t/263809.aspx

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)