Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3 gange fragt for ét salg - hvad er smartest?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften Amino.

Jeg står i den dejlige situation at jeg skal til at trykke på start-knappen på min webshop. Sådan for alvor.

Forretningsmodellen:

Det foregår på den måde, at mine kunder skal ha' forsølvet/forkobret en barnesut eller barnesko. Altså, deres barns. Det vil sige, at de har produktet derhjemme, og de skal altså sende det ud til min samarbejdspartner, der skal bearbejde skoen/sutten.

Jeg tænkte til en start at kunderne fik tilsendt et pakkelabel på mail, som de sætter på deres egen forsendelsesmetode og sender den ud til min leverandør, men...

GLS kører jo med volumenvægt, og de pakker der bliver sendt, er større på volumenvægt end fysisk vægt, men jeg ved jo ikke hvilken slags emballage mine kunder har til rådighed, så derfor har jeg lagt en ny plan:

Kunden køber på min webshop.
Jeg sender min standardemballage til kunden, hvori der også er et pakkelabel til at sende pakken ud til min leverandør.
Min leverandør varetager forsølvningen af skoen/sutten, og sender tilbage. 
Jeg vil gerne have at min leverandør har det nemt, så derfor ville det være rart, hvis de modtog en returlabel til min kunde. Som jeg har printet ud, der ankommer med skoen/sutten.

Jeg har overvejet at bruge www.pakkelabels.dk til fragten af emballagen til min kunde i første omgang, og så til fragten fra min kunde, og så til min leverandør. Det kan nemlig lade sig gøre under de 7 dage et pakkelabel fra www.pakkelabels.dk er 'i live'.

1) Hvor kan jeg købe et returlabel med mine kunders informationer, der er kan bruges, selvom der er gået mere end 3 uger?

2) http://www.rajapack.dk/papkasser-aesker-containere/papkasser-efter-type/kasse-dobbelt-boelgepap-hvid-25x20x15cm_W9_CAD201.html er den emballage jeg sender ud til mine kunder. Hvordan er det billigst at få dem sendt ud til mine kunder?

Håber der er nogen erfarne webshopejere der har lidt mere logistikerfaring end mig.

De bedste hilsner,
Lars Pedersen, Basuba.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville det smarteste være at sende 3. og sidste pakkelabel ud til min leverandør via mail?
Så holder jeg det hele via pakkelabels.dk og så kan jeg, når forretningen er til det, få kodet et modul til pakkelabels.dk der automatiserer hele procesen.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Først og fremmest, så kører GLS med fysisk vægt og ikke volumenvægt.

I forhold til flow, så kan du overveje at bruge https://www.pakkelabels.dk/returportal/.

Snart bliver det muligt, at man selv kan prissætte returlabel prisen. Du kan f.eks. sætte den til 0 kr. overfor din kunde, så de ikke skal lægge ud.

Når din kunde har købt en label, så kan man inde på Pakkelabels App'en se returlabelen.

Hvis din leverandør får adgang til din Pakkelabels-konto, så kan han trække en ny label, når han skal sende pakken til din kunde (informationerne til kunden bliver automatisk udfyldt, da informationerne allerede i er systemet).

Du kan tanke kontoen op med Saldo eller gemme dit kreditkortoplysninger, så det hele foregår nemt og hurtigt.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)