Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flygtninge & programmering

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Anders

Jeg kan se at Carsten og Jannik allerede har budt ind med Hardware requirements, det eneste jeg nok vil anbefale her er at sige Ja til alle de maskiner du kan få fingerne i.

Meget kører i dag som Carsten er inde på via nettet, men behovet afhænger utroligt meget at hvilken platform de udvikler til, f.eks kræver native udvikling til Iphone app at man køre Xcode på Mac, I andre teknologier kan du kører det hele fra browseren.

Dertil kommer at mange ikke er helt klar over hvor "store" deres maskiner er - det der nok er vigtigere her er windows licensen, mange maskiner skal geninstalleres fra "Scratch" når de kommer, der ligger jo ofte en "genetabler" windows partion på maskinen, men det ville være at foretrække hvis vi kunne få licens nøgle med - alternativt skal vi putte linux på, men det er nu min erfaring at det er lettere at få startet brugerne op på windows end på Linux

Når det kommer til Webside, så har jeg en professionel licens på wpengine til hosting af Wordpress sider som jeg ikke bruger fuldt ud - giv mig et kald, så kan vi lægge den der, den udgift tager jeg gerne - regner du i øvrigt selv med at lave siden, eller skal du have lidt hjælp der ?

//Morten

Fra Middelfart
Tilmeldt 24. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

mange tak for de nyttige synspunkter.

Efterhånden som jeg får positive tilkendegivelser fra folk begynder jeg at tænke på den samlede organisering af aktiviteterne. Derfor har jeg taget kontakt til Ingeniører Uden Grænser og Røde Kors for at høre om de er interesserede i at samarbejde.

Hvis det fx bliver relevant at modtage sponsorater og lignende vil det være praktisk at have en ordentlig organisation med erfaring til at tage sig af det/hjælpe med det.

Derfor afventer jeg resultatet af de og evt. flere henvendelser.

Angående webside har jeg tænkt på at den skal kunne 2 ting:

-samle alle relevante ressourcer, links, videoer osv.

-fungere som samlingssted for brugerne i form at et slags forum eller lignende.

Tak for dit tilbud. Vender tilbage snarest om hvad der skal ske.

MVH anders

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht hardware - så kig evt på ChromeOS, og hvad det kan installeres på. 
Det er jo om noget et tyndt operativ system hvor alt er browser baseret. 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)