Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flygtninge & programmering

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Middelfart
Tilmeldt 24. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
FLYGTNINGE & PROGRAMMERING
inspireret af Refugees On Rails planlægger jeg at starte en non-profit forening som skal hjælpe flygtninge/asylansøgere med at komme i gang med at programmere.
Eftersom jeg selv er nybegynder spørger jeg om følgende:
-Hvis man forestiller sig en person i Danmark som absolut ingen erfaring har med IT og programmering, som ikke kan bruge det offentlige uddannelsessystem og som måske nærmest ingen penge har ---- hvad er så den hurtigste vej til IT arbejdsmarkedet?
Det jeg tænker på er fx:
-er der gode måder at få IT certifikater/diplomer på online, billigt?
-nogle er måske mere legitime end andre?
-hvordan demonstrerer man bedst sin kunnen over for en arbejdsgiver?
-hvad for et IT område er det lettest at få job inden for?
-hvad for nogle programmeringssprog bør man prioritere?
-andre idéer/kommentarer?
MVH Anders
Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa Anders

Det lyder som et rigtigt godt initiativ.

Det vigtigste er at de behersker den teknologi de kaster sig ud i, det er vigtigere en diplomer og cetifikater, her er det en god idé at de skaber sig en "portfolio" dvs nogle projekter opgaver de har arbejdet med.

Der findes en række rigtigt gode steder på nettet hvor man kan lære at de forskellige teknologier, f.eks er der lidt på Khan Academy, og så er der https://www.thenewboston.com/videos.php her har du en guldgrube af forskellige online video serier, og der er andre steder også.

Min anbefaling er at du lader dem fokuserer på én teknologi til at begynde med, og at du så lader dem arbejde med deres eget projekt, dvs et eller andet de gerne vil lave, det kan de efterfølgende bruge til at vise at de behersker teknologien.

Det meste af de software de skal buge kan du få gratis, men du vil nok få brug for en måde at skaffe dem pc'er, har du overvejet noget her ?

Anyway, jeg syntes det lyder som en rigtig god idé, og jeg vil gerne hjælpe dig med det jeg kan - så prøv evt at give mig et kald på 3053 1351

//Morten

Fra Middelfart
Tilmeldt 24. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak. 'Portefølje' lyder som en god idé.

Ja, pc'er skal man jo bruge. Snart besøger jeg et center og vil skabe mig en overblik over blandt andet det. Tak for velviljen, du hører fra mig.

(Jeg bor i Odense og så vidt jeg kan forstå ligger det nærmeste center i Faaborg. Jeg har været i kontakt med en frivillig koordinator som var begejstret for idéen. Planen er at jeg starter der og forhåbentlig bliver mere klar over hvordan konceptet skal være. Når jeg så føler at det er rimeligt oppe at køre vil jeg prøve at se på mulighederne for at brede det ud.)

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Kontakt mig endelig når du er klar, jeg hjælper gerne hvor jeg kan

//Morten

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Super spændende projekt. Er 100% overbevist om, at det er bedre at give folk en fiskestang og lære dem at fiske, end bare give dem de fisk de kan spise.

Fra Middelfart
Tilmeldt 24. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten, kan du hjælpe med det her?:

i forbindelse med indsamling af computere skal jeg finde ud af hvad der skal kræves i minimum specs for ikke at modtage computere som ikke er gode nok.

En pendant til mit projekt siger "It should be 2 GB RAM (and ideally dual core and up)". Har du forstand på det?

Fra Middelfart
Tilmeldt 24. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

For de interesserede er projektet nu på FB: https://www.facebook.com/FlygtningeKode_-1647998475459022/?fref=ts

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

kjeldsmark:
i forbindelse med indsamling af computere skal jeg finde ud af hvad der skal kræves i minimum specs for ikke at modtage computere som ikke er gode nok.

Det kommer an på hvilke typer applikationer kursisterne skal lære at programmere. Er det websites, webapplikationer og/eller mobilapps? Eller noget fjerde?

Noget der er værd at overveje, er at køre det hele online. Jeg er ved at droppe alt installeret software på den ene af mine Macs som et eksperiment. Jeg vil køre alle udviklingsværktøjer i browseren.

Kig evt. på Codeanywhere og Heroku. Fordelen er, at det kræver et minimum af hardware (CPU, RAM, HDD etc.) og en enkel Ubuntu installation på basishardware vil være rigeligt. Det er så godt som vedligeholdelsesfrit.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

2 kerner + 1 gb ram, så kan du sagtens lave basis programmering. 

Dog bruger du sprog hvor du konstant skal compile det, så er det jo en anden sag - og så har du brug for meget mere. 

Men fx PHP, kan jo sagtens udføres på en Raspberry PI ZERO til $5 / unit

Fra Middelfart
Tilmeldt 24. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)