Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Organisation struktur

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Fra  T.I.M. Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har en nystartet handelsvirksomhed, som er i en fase hvor jeg synes jeg har mistet en del af overblikket med alle de aktiviteter der foregår og derfor har jeg besluttet at få struktur via etablering af en egentlig organisation og deraf få defineret de enkelte processer. De fleste af de nuværende aktiviteter er af indkøbsmæssigt karakter og derfor er hovedfokus for det meste i forhold til de processer der skaber værdi via indkøb for virksomheden.
Mit spørgsmål går på om hvilken organisation der er mest velegnet i forhold til den fase min virksomhed er i - én fase hvor stor set alle overvejelser er i forhold til indkøb? Er der nogen der eventuelt har erfaringer vedr. emnets problemstilling?
Mit bud på en organisation er denne; hvor indkøb er en stabsfunktion sammen økonomi:

Venlig hilsen 

T.I.M.

Andreas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

svært - du tegner den som om du vil ha salg og lager et lag nede men det er nok plads hensyn, så du forestiller dig her 4 lige stillede levels.

Om det er godt - måske - du får jo noget at se til med alle fire under dig. Det afhænger også i mindre firmaer af, hvem man har til rådighed eller kan få fat i til funktionerne. en dygtig indkøbschef kunne ofte have lager under sig - og logistik ligge under samme som procurement - men - salgs logistik kunne også ligge under markedet

Jeg tror meget afhænger af omsætning - og midler til at bruge på organisationen + de konkrete personer man har til at sætte ind

I nystartet organisation kunne det også slås endnu mere sammen - Dirkektør og salg/marketing i en side- og økonomi,lager, indkøb i en   men uden mere viden, er det skud i tågen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Nov 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fint nok med en formel struktur, men har du overvejelser omkring den uformelle?

Er der en teori bag din figur der? :-)

Hjemmeside om danske aktier

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas!

Er du sikker på at du gerne vil have din indkøbsfunktion som en stab? En stabsfunktion er jo nemlig primært til rådgivning og vejledning. Typisk vil stabsfunktioner være: personaleadministration, økonomi eller uddannelse

www.dinformue.dk

Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Fra  T.I.M. Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emma

Ja, når det drejer sig om indkøb og dertil hørende stabsfunktion, så betyder det at den er fungere som en koordinereende enhed for af de andre funktioner når det drejer sig om indkøbsmæssige aktiviteter. Samt refererer den direkte til den øverste ledelse. Altså er funktionen overordnet koordinerende og tillægges deraf stor strategisk betydning i virksomheden.

Hej Mrjakieboy

Håber det ovenstående giver svar på dit spørgsmål eller hvordan? 

Hvad menes der med den uformelle?

Hej John Hannover

Nej ikke helt; Indkøb og Økonomi er såkaldte stabsfunktioner. Det skal fortælles dertil at pt. er virksomheden en såkaldt enkeltmandsfirma og derfor er funktionen ment som et redskab til at skabe overblik over det forskellige aktiviteter og deraf effektivere i den nuværende fase. og deraf er jeg meget enig i de foreslag du også opstiller i forhold til strukturen senere hen - meget vel i næste fase.

Håber det jeg har skrevet giver mening og svar.

Tusind tak for alle jeres svar og spørgsmål også.

Venlig hilsen

Andreas

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)