Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til en Facebook-novice ønskes..!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 63
Fra  olietryk.dk Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har aldrig haft en facebook profil personligt men har besluttet at komme igang med at lave en facebook side til min webshop. Min tanke er at der på facebook siden skal være specielle tilbud, restpartier, demovarer osv. samt links til relevante tekniske artikler/videoer osv.
Det jeg gerne vil have ud af det hele er noget relevant trafik til min side samt en kanal hvor man kan interagere med sine kunder på en smartere og mere tidssvarende måde end mailkampagner osv.

Alt dette er nyt for mig, og jeg vil gerne forberede mig ordentligt for at få mit "facebook-projekt" skudt ordentligt i gang. Jeg tumler bl.a. med følgende spørgsmål:

Hvad er den bedste måde at få startet en facebook-side op i 2015/2016, jeg er nervøs for at siden bliver for "tom" og der ikke er nogen derinde, så et af mine mål er ret hurtigt at få et skudt antal likes op fra 0.. Tænker selv at der skal noget lodtrækning/konkurrence i stil med "like siden og vind et sæt værktøj til en værdi af 1199,-" Gider folk overhovedet sådan noget i 2015 snart 16? Hvis man promoverer en sådan konkurrence med nogle facebook annoncer kaster det så noget af sig? Om ikke nødvendigvis direkte salg i første omgang, men kan man i det mindste få nogle interesserede fra min målgruppe inden for dørene med den metode?

Jeg skal selvfølgelig også have en "likebox" på min shop og promovere facebooksiden overfor eksisterende kunder og i mailsignaturer osv. men jeg vil gerne have fat i nogle jeg ikke har haft fat i før..

Der er jo masser af sider der beskæftiger sig med dette emnenettet, men jeg er interesserede i lidt danske erfaringer der er tidssvarende, alle gode råd/input/links modtages med tak!

Mvh.
Jakob

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Der vil altid være interesse i konkurrencer, jeg synes dog at der en anden ting du burde bekymre dig om allerførst - Din hjemmeside http://olietryk.dk/ er ikke optimeret til smartphones samt tablets.

Hvis det er den der skal opfange leads osv. også, eller om det er en helt anden side 
du er ved at få lavet kan jeg ikke lige se ud fra dit indlæg, men det forholder sig sådan at mere end 50% trafik til hjemmesider kommer fra smartphones og tablets, de søger information og købsprocessen bliver ofte lavet efterfølgende når de kommer hjem, og lad mig bare være helt ærlig, de vil være på en ikke optimeret hjemmeside i ca. 5 sekunder - så er de væk og har allerede googlet dine konkurrenter,
som har en hjemmeside der er brugervenlige på disse platforme.

Men ellers ja, Google Adwords, og Facebook fristes jeg til at sige er et must, både for nuværende kunder men såsandelig også fremadrettet.


Du er meget velkommen til at connecte også fremadrettet hvis jeg kan være dig behjælpelig på nogen måde.

Mvh. Per

Fra Køge
Tilmeldt 4. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Fra  PL & Partners Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)