Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for fødevare og transport. Er der nogen som har styr på det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen. Jeg går med nogle tanker om at starte virksomhed hvor jeg (uden at sige for meget) skal hente og bringe mad fra et supermarked.
Jeg har styr på målgruppe osv. Også var min plan at sondere markedet først, og se om der var interesse for min service.
Samtidig har jeg kigget på fødevarestyrelsens hjemmeside, og den kan jeg ikke finde rundt i. Der står 1000 sider med 1000 regler for dit og dat.
Så mine spørgsmål til jer er :
Hvordan må jeg transportere fødevare? må jeg gøre det i min i bil, hvis jeg sætter køleboks til, og sørger for den rigtige temp.?
Det er sådan set det der er mit "problem".

Tak på Forhånd Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du må godt transportere fødevarer i en nedkølet bil.

Du skal søge om autorisation/Registrering hos Fødevarestyrelsen 

Dernæst skal du lave et egenkontrolprogram, som i dit tilfælde kan koges ned til du fører temperaturkontrol dagligt, og skriver den målte temperatur ind i et skema.

Tilmeldt 25. Nov 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

I en nedkølet bil? Hvad hvis jeg ville bruge den jeg har privat? også bare sætte en køleboks i man bruger når man er på ferie. Jeg ved godt det lyder lidt tosset måske :-)
men det er en del af det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

ja køleboks er fint nok, hvis bare den kan køle til under 5 grader, Fisk 2 grader

Tilmeldt 25. Nov 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for hjælpen :-)

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden vigtig regel er, at overfladerne i bilen skal kunne rengøres. Hvis du transporterer alt i en lukket kasse, så kan man godt argumentere for at blot kassen skal kunne gøres ren.

Man kan købe sig til færdige egenkontrolsprogrammer hos forskellige faggrupper, men da det var relevant for mig lavede jeg det bare selv. Fødevarestyrelsen var yderst tilfredse.

Held og lykke.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)