Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT og anvendelse af sin fortjeneste

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fair nok at du skriver det. 

Går selv på handelsskole og er på mit andet år, og kender godt til at lave en resultatopgørelse, balance og andre vigtige elementer inden for området, men skal være ærlig og indrømme, at bogholderi, skat og moms ligger mig fjernt.. Det er aldrig noget vi har haft om, eller noget som fremgår i vores bog eller pensum, hvilket undrer mig utrolig meget, da man bare kan se her, hvilken udfordring det er for mig. 

Men det er derfor jeg vælger at ty til jer eksperter inden jeg gør noget helt dumt. 

Men I så mene, at jeg bare altid skal huske at være forberedt med en buffer samt sikre mig, at hvis jeg eksempelvis sælger fx. 50 ure (50 x 200 = 10.000 kr - 5.000 kr. i vareforbrug = 5.000) at jeg så gemmer cirka 50% af fortjenesten til SKAT (2.500 kr.) og selvfølgelig lidt mere... Men princippet i det? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

du har nok andre udgifter men taler du tal efter moms (så du har til den altid) så er det indtægter minus udgifter = overskud - og varekøb der ligger på lager er IKKE udgift  og overskud beskattes indtil topskat med ca 43%

Du skal helt enkelt forskudsregistrere det du venter at få i overskud - så slipper du for store overraskelser - i alle fald år 2 når du kender tal lidt bedre

Læs evt mere om det i "Introduktion til REGNSKAB" som er simpel introduktion, for der en del lige at være med på, men så er det heller ikke værre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay jeg har forsøgt at lave et eksempel ud fra det jeg forstår 😊
Vil gerne høre om jeg er inde på det rigtige isoleret set... I praksis ville der selvfølgelig være andre udgifter og jeg skulle også tage hensyn til moms. Men det er mere for at forstå skat.

Har skrevet det i et program, hvor jeg åbenbart ikke kan kopiere teksten. Så jeg vedhæfter den som et billede: 

Er jeg inde på det rigtige? 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der virker ikke som om moms er blevet nævnt i tråden. Køber du et ur til 100 kr og sælger det for 250 kr, skal du huske først at trække momsen fra de 250 kr, før du kan regne dit overskud ud.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er jeg helt med på (: Men nu ser vi lige bort fra momsen og kigger isoleret på skat

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)