Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg tilbyde gratis arbejdskraft over mail?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg er lidt i tvivl her - jeg ved nemlig, at jeg ikke må sende mails ud til folk med tilbud om ydelser, hvis de ikke selv har givet deres samtykke til det. Men må jeg tilbyde gratis arbejdskraft i bytte for en kundeudtalelse eksempelvis? 

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Snakker vi om mails til virksomheder eller til private? Du må ikke sende mails til private med tilbud om ydelser uden deres samtykke. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkte på forskellige erhvervspersoner - er lidt i tvivl omkring, om det går ind under på privatpersoner. Men hvad med virksomheder?

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved som ikke hvordan spam lov ser på det til virksomheder. Det må vel siges at være kommercielt at ville sælge sig selv - Du må givet ikke gøre det for at sælge dig som virksomhed, men jeg ved faktisk ikke, om en privat person der uopfordret søger jobs via email kommer i klemme i spam. Tvivler på en stor bod i alle fald - 

Som firma til firma-  givet bod - og som tilbud om ex havearbejde fra dig til privat via e-mail - klart spam - Om uopfordret jobsøgning - 100% privat til et firma - er spam ??

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver, at du vil tilbyde gratis arbejdskraft for en kundeudtalelse. Dvs. det er erhverv, og allerede derfor helt sikkert spam.

Hvis du derimod er en privat person, som blot søger arbejde - og for at få lidt mere på cv'et tilbyder dig som gratis arbejdskraft for en periode, så kan jeg ikke se noget problem i, at du kontakter virksomhederne pr. mail uden forudgående samtykke. Det er jo bare en uopfordret ansøgning.

Held og lykke med det.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ulovligt at sende virksomheder mails med henblik på salg.

Den sætning fortolkes så bredt, at du formentlig ikke må sende de pågældende mails.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Svaret er simpelt og står utvetydigt i Markedsføringslovens §6:

§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et au-tomatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

1. retter du elektronisk henvendelse til "NOGEN"? Ja, det gør du!
2. er det med henblik på afsætning af tjenesteydelser? Ja, det er det!

Herefter er alt andet ligegyldigt.

Så kort sagt - Nej, det må du ikke.

Og helt generelt:

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt et markedsføringstiltag ER spam i hht. lovgivningen, kan du være helt sikker på, at det vil blive OPFATTET som spam af modtageren, og derved fiser markedsføringsværdien automatisk ud af ballonen.

Venlig hilsen

Hans

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afgørende er, om spørgeren er erhvervsdrivende og handler i den sammenhæng.

Igen hvis han er privat person, som sender en uopfordret jobansøgning, er der ingen problemer.

Men hvis han tilbyder en gratis ydelse (gratis arbejdskraft) for at få en pæn omtale af sit produkt eller sin virksomhed eller bare udbrede kendskabet til sin virksomhed, så er det no go.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)