Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af hjemmeside - muligheder?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Henriksen
Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har i forbindelse med en idé der så småt er ved at være tænkt ordentligt igennem, snart klar til at føre denne ud i livet. 

Da jeg mener idéen er unik og ser et stort potentiale i denne, vil jeg ikke gå i dybden med den, men jeg har dog alligevel nogle spørgsmål jeg håber i kan være behjælpelige med, sådan at jeg er rustet til at tage næste step. 

Kort fortalt skal hjemmesiden fungere som et auktionssite. Jeg skal derfor ikke købe varer hjem, men blot være køber og sælgers mellemmand. 

Der skal på sitet naturligvis være mulighed for: Oprettelse af bruger, oprettelse af annoncer, livechat/support, reklamer, samt noget betalingsservice

Dette skal selvfølgelig forgå online, men min viden omkring opbygning af hjemmesider er mildest talt ikke eksisterende. Dog er jeg lærenem og har både tid og mod på at opbygge en solid viden indenfor det at opbygge en hjemmeside

Mit spørgsmål lyder på hvorvidt det kan betale sig at bruge tid på dette, eller om dette vil tage for lang tid at lære i forhold til en snarlig lancering (1-2 måneder). 

Ligeledes, hvorvidt jeg ved selv at lave den ville kunne få et præsentabelt resultat med udgangspunkt i mine i forvejen ikke eksisterende kompentencer. 

Som jeg kan læse mig frem til vil det "nemmeste" program til opbygning af hjemmeside for en nybegynder være Wordpress. Vil i tro man med udgangspunkt i ovenstående vil kunne få en pæn og funktionsdygtig hjemmeside ved brug af Wordpress? 

Jeg kunne forestille mig den klart billigste løsning ville være selv at lave sitet. Dog er jeg åben overfor evt. kontakter og tilbud. 

God aften. 

Mvh

Simon Henriksen 

Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Simon.

Det korte svar er desværre: Nej.

Hvis der blot var tale om en hjemmeside med slideshow, sideindhold, kontaktformular, nyhedsbrevstilmelding ville jeg sige, at det kan du sagtens selv sætte dig ind i og få et pænt resultat ud af indenfor 1-2 måneder.

Men det, du beskriver der, er en webshop - og endda en webshop med en masse ekstra funktionaliteter såsom multivendors.

Problemet er lidt, at der ikke findes et plugin, som du kan købe, og så kører det bare. Du kan installere Wordpress, købe et lækkert design-tema, installere Woocommerce (shop-plugin'et), købe et auktionsplugin (disse koster penge), købe WC Vendors, et chat-plugin og noget til oprettelse af de annoncer/reklamer, du ønsker. Men så skal du have alle disse funktioner til at spille sammen, da man ikke kan regne med, at det hele kan fungere sammen 'out of the box'. Og selvom du har købt et lækkert tema og sat det flot op, får du helt sikkert brug for noget skræddersyet designkode til at få tingene til at se ud, som du gerne vil have det, på selve siden - og det er slet ikke sikkert at dit auktionsplugin fungerer sammen med dit tema.

Du vil sikkert kunne nå et stykke af vejen på 2 måneder, men jeg tvivler altså på, at du kan få et godt resultat, hvis du ikke har en programmør, der kan hjælpe dig med de problemer som du vil støde på, hen ad vejen.

Jeg skriver ikke dette for at tage modet fra dig, men fordi det er min erfaring, at der er mange funktioner under overfladen i sådan et site, som man skal tage højde for. Så jeg vil sige, at det er for stort projekt at kaste sig ud i som rookie, medmindre du har godt med tid og også vil lære lidt kodning.

Mvh. Sarah Jacobsen

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig, 2 måneder er nok lidt ambitiøst nok hvis du skal opbygge en så stor hjemmeside uden nogen viden omkring det overhovedet. Jeg tænker sagtens at WordPress kan anvendes til dette, men det vil tage længere tid for dig at sætte dig ind i alle funktioner og få lavet en hjemmeside der i praksis kan bruges til det du beskriver. 

Derfor er du nok nødt til enten at udvide tidsrammen eller betale dig fra det.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Henriksen
Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sarah.

Tusinde tak for god feedback og en ærlig tilbagemelding.

Det lyder til at jeg må søge lidt professionel hjælp så.

Nogle anbefalinger eller gode referencer måske?

Vh
Simon

Fra Henriksen
Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas.

Ligeledes super input, tak for feedback. Har nogle venner der er godt inde i wordpress.

Såfremt du mener det er muligt at lave et sådan site i wordpress kunne det være jeg skulle søge til råds der.

Vh
Simon Henriksen

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:


Såfremt du mener det er muligt at lave et sådan site i wordpress kunne det være jeg skulle søge til råds der.

Det mener jeg helt sikkert. WordPress er efterhånden så fleksibelt, så det kan udvikles til hvad som helst. Hvis der ikke findes et plugin, kan det ofte udvikles. 

F.eks. findes der gratis nedenstående auktions-plugin til WordPress:

https://wordpress.org/plugins/ultimate-auction/ 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.

Hvis du ender med at søge professionel hjælp er du velkommen til at sende mig en mail på sarah@togidata.dk. Jeg har opsat flere af denne slags systemer som projektleder i TOGI Data ApS, og prisen kommer meget an på dine specifikationer af projektet.

Jeg vil også mene, at det er fint at sætte det op i Wordpress. Hvis du har kammerater, der kender dette system godt, kan det være, at de kan hjælpe. I mit indlæg ovenfor nævnte jeg nogle af de plugins, som kan tage et kig på, bl.a. selvfølgelig Woocommerce og så WC Vendors som sælgermodul.

Mvh. Sarah Jacobsen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:
Dette skal selvfølgelig forgå online, men min viden omkring opbygning af hjemmesider er mildest talt ikke eksisterende. Dog er jeg lærenem og har både tid og mod på at opbygge en solid viden indenfor det at opbygge en hjemmeside. 

Glem at lære det selv. Få en erfaren til at bygge siden for dig så du kan koncentrer dig om din kerneforretning. Selv på mit 18. år som programmør lærer jeg nye ting.

Fra Henriksen
Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Super cool. Igen tak for feedback. Mulighederne i wordpress bliver undersøgt nærmere i den nærmeste fremtid. 

Fra Henriksen
Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sarah, 

Lyder spændende. Jeg tager kontakt til min omgangskreds og forhører mig der. Såfremt der ikke er held der, hører du højst sandsynligt fra mig. Tak for din tid og input, super brugbart.

vh

Simon Henriksen

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)