Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandsk dansker - oprettelse af bankkonto problem

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ved ikke om nogen har nogen gode erfaringer med dette, og eventuelt om hvilken bank der er en god mulighed. 

Situationen er, jeg er udlandsdansker, jeg har været udmeldt af folkeregisteret i 10 år. Jeg er bosiddende i Kina, og er på vej til Danmark, og ønsker så at oprette en dansk konto, jeg har ikke nogen. Jeg har nemid, og officiel dokumentation af min nuværende addresse (på kinesisk). 

Jeg kontaktede så en dansk banks telefon support, og de spørger mig hvad jeg skal bruge kontoen til. Jeg svarer så - jeg tager til danmark en periode og har brug for en konto hvor kunder kan overføre penge til mig. 

Bankens svar var så at i hendhold til dansk terrorlovgivning og hvidvaskning af penge kan de ikke godtgøre hvorfor jeg har brug for en konto, hvad mit formål er med den, og vil så ikke oprette en konto for mig. Jeg svarer at det er momsregistrerede danske virksomheder der betaler mig (ikke bandidos eller hvad ved jeg), og at nævnte firmaer registrerer betalingerne i deres regnskab til skat, og at jeg iøvrigt sender dem fakturaer. Men banken siger det er i strid med dansk lovgivning. 

Hvis nogen har erfaring med som udenlandsk dansker at oprette en konto i DK hører jeg det gerne. 

Stig

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)