Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lidt hjælp til basis seo

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg er gået i gang med den helt store seo overhaling af vores sider, og det kører bare som det skal. Jeg har flyttet mig flere sider og arbejder hårdt mod at komme på side 1.

Mit simple spørgsmål lyder:

Hvis jeg nu har 1 produkt som jeg sælger i flere forskellige byer i danmark, ville det så være bedst at lave en side pr by også så bare ændre by navnet på hver side ( eller kan det opfattes some duplicate content )

Et eksempel kunne være :

Transport  Slagelse

Transport  Odense

Transport  Esbjerg.

Ideen er at ranke på transport plus bynavn 

en anden lille ting er f.eks transport af sofa. Skal jeg lave en separat page i wordpress der udelukkende er landingpage for folk der søger på transport af sofa eller er det nok at det står på vores produkt side sammen med andre lignende ord ? hvad vil i mene vil give bedst. 

Jeg bruger yoast seo premium til optimering . 

På forhånd tak .

christian 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Som udgangspunkt er det isoleret set en god ide med en landlige page til hvert geografisk område, der er dog flere faldgrupper.

Som du selv skriver bør du være yderst opmærksomhed på dublicate content, da Google ser meget skævt til dette. Så sørg for at adskille dit indhold meget! Endvidere skal du være opmærksom på hvorledes du bygger din menu brugervenligt op, således at det ikke bliver uoverskueligt.

Du kunne eventuelt starte med et geografisk område, og dernæst lære en metode som du kan bruge fremadrettet :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Hvis det giver mening for brugerne at du opretter forskellige sider, så skal du selvfølgelig gøre det - ellers bør du lade være. 

Google bliver mere og mere semantisk. Du bør derfor fokusere mere på at optimere ud fra et emne i stedet for søgeord - og så giver det netop ikke mening at oprette flere sider. 
I sidste ende handler det om at skrive det indhold brugerne har brug for. Derfor bør du nøje overveje hvilken situation brugerne er i, og hvordan du kan levere det indhold brugerne har brug for.

Derudover kan der også være stor forskel på placering i SERP alt efter brugerens geografiske placering.

Mit forslag er, at du laver en super god side optimeret efter brugerens behov og eventuelt supplerer med Google Adwords.

Håber det giver mening :)

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ud ønsker at ranke på de forskellige byer, så er det meget vigtigt, at du gør hver tekst mm. på hver sid helt unikke. Det betyder altså, at du ikke blot kan have samme tekst og ændre by navnet. Dette vil udentvivl blive betragtet som DC.



Med Venlig Hilsen

Martin Sølberg

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det udelukkende er bynavnet der ændrer sig på hver side er det en meget dårlig ide, da det netop vil blive betragtet som duplicate content. Du er nødt til at have en fuldstændig unik side for hver by, hvis det er det du ønsker. Ellers bør du holde dem på den samme side. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med ovenstående. Dog vil det skabe problemer for dig at ranke på alle byerne på sammeside, hvis du samler det hele i en tekst.

Jeg ville helt klart skabe unikke sider med unikke tekster, meta titler, meta beskrivelser mm. for hver eneste by.


Med Venlig Hilsen

Martin Sølberg

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres fine svar.

Jeg holder mig hermed fra at oprette flere sider med forskellige bynavne :-)

Inde i hovedet virkede det som en god ide, men jeg kan godt se at den ikke er helt god.

Nu har jeg arbejdet med seo på min side op til flere gange på en uge, så er det vel bare at vente til at google fanger de nye ændringer, før man kan se om det er gået efter planen ikke ?

Jeg har grøn lys på alle sider i yoast seo , men jeg er faktisk løbet ind i et lille problem jeg ikke lige havde forudset.

Hvis man søger på international kurerservice på google ligger jeg p.t både på 5 og 6 pladsen .

5 pladsen er den optimerede side og 6 pladsen er den gamle side. 

Er det noget jeg skal være bekymret over ? eller retter google ind på et tidspunkt ?

Urlen på plads 6 peger på den gamle url, der har fået et redirect til den nye side.

Ud over det kan jeg slet ikke finde mig selv på ordet kurerservice. hvis jeg søger på den får jeg den internationale kurerservice frem men ikke den alm kurerservice 

Giver det mening, og har i nogle tip ?

på forhånd tak 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Wilhelmsen ( WIl ):

Hvis man søger på international kurerservice på google ligger jeg p.t både på 5 og 6 pladsen .

5 pladsen er den optimerede side og 6 pladsen er den gamle side. 

Er det noget jeg skal være bekymret over ? eller retter google ind på et tidspunkt ?

Urlen på plads 6 peger på den gamle url, der har fået et redirect til den nye side.

Er det en 301 redirect du har lavet fra den gamle til den nye side? For så tager det lidt tid, før Google retter ind. 

Herudover kan du med fordel bruge Google webmastertools til at "fetche" siden igen - så indexeres den ofte hurtig igen. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville passe meget på, med at optimere din side efter Yoast plugin. Det er et godt plugin, men problemet er, at mange kommer til at overoptimere deres tekster, fordi de skal presse deres søgeord ind, hvor det for brugerne bare irriterer dem.

Men når din side er sat teknisk korrekt op, og du har indholdsoptimeret din side, så skal du til at arbejde med linkbuilding på din side.

Du skal ikke være bekymret for at din gamle URL ligger i Google, hvis du har lavet et 301 redirect til den nye URL. Det er blot et spørgmsål om tid, før Google opfanger det, og vil slette den gamle URL.

Hvilken side er der tale om? Så kan vi hjælpe dig godt i gang.


Med Venlig Hilsen

Martin Sølberg

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det var da måske halv aktuelt . siden er http://3xwilhelmsen.dk

Det er siden for mit transport firma, som jeg er sikker på jeg aldrig stopper med at optimere og arbejde på :-)

Jeg syntes faktisk at det går fremad, men der er stadigvæk en del tilbage der skal laves.

jeg har lavet 301 redirects gennem yoast, og givet mine sider nye navne ud fra hvad mit fokus søgeord er.

Jeg har uploadet mit nye sitemap til google og bing. altså det med de nye page navne 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)