Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konstruktiv kritik af hbyl.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra esbjerg
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er i gang med at lave hjemmeside til min kæreste som snart opstarter frisør salon i esbjerg. Er der nogle ting i allerede nu mener jeg bør ændre?? idéer er også meget velkomne til at gøre siden bedre www.hbyl.dk

på fohånd tak

mvh kim

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Kim,

Tror vi har talt sammen på telefon :-)

Vil gerne lige kommet med et par ting, som jeg synes det er nødvendigt at du får ændret.

Dine tekster må ikke være i billeder, da Google så ikke kan læse det, og du derfor ikke vil blive fundet på Google på de søgeord. Derfor bør dine services og priser være tekst, i stedet for billede.

Få skrevet telefonnummer ind, så dine kunder kan booke en tid, udenom den Online booking funktion.
Kan se at du har en kontakt knap på forsiden, men siden findes ikke i menuen - der burde den også være.

Det ser ud til at du selv har givet dig i kast med opsætningen, så det kan godt være svært at få ændret en masse tekniske ting på hjemmesiden. Men hvis det er noget du har mod på, vil jeg foreslå at du:
Får gemt logoet i bedre kvalitet.
Får gemt billederne til slideren i højere kvalitet. (de begyndere at blive slørret på min 1920px skærm.
Får passet farverne sammen. F.eks. farve i logo og menu.
Får skåret den hvide ramme af nogle af dine billeder (f.eks. saksen på forsiden).
Får skrevet adresse, tlf., e-mail og cvr nr. i din footer.

Mvh. Anders

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim 

Jeg mener du bør få skrevet priserne ind som tekster, især ift. din kærestes kommende placeringer i Google :-) 

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du mangler en facebook knap på din side.

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ville jeg vælge en anden font, der går igen på hele siden. Der findes rigtig mange forskellige på Google Fonts. Det ville give hele siden en lidt anden feeling og give den lidt mere personlighed. I slideren ville jeg rykke teksten lidt mere ned, der hvor der står 'Åbningstilbud'. Faktisk ville jeg slet ikke have skrift i selve billederne, men vælge nogle flotte billeder i højere opløsning, og så ville jeg implementere muligheden for at skrive html-tekst ovenpå billedet. Så er der helle ikke behov for, at man selv redigerer billederne, men kan bare uploade dét billed, man gerne vil have som baggrund, og så sætte teksten ind.

Forstår heller ikke meningen med den grå baggrund på logoet. Det ser rodet ud. Generelt ville jeg bruge flere farver end grå. Du bruger lige nu en blå farve i menuen, når man markerer et felt. Den farve ville jeg nok få til at gå igen flere steder på siden.

Ved ikke, om du har tænkt dig at bruge det i din endelige version, men billedet af saksen har en hvid firkant om sig, som tydeligt ses på den blå baggrund. Desuden er det tydeligt, at det er taget fra Colorbox, hvorfor jeg formoder, at du heller ikke har tilladelse til at bruge det. Du kan eventuelt finde et ikon herinde: https://www.iconfinder.com/search/?q=scissor&license=2&price=free (disse ikoner kan du bruge uden at linke eller kreditere ophavsmanden) og sætte ind i en sort cirkel. Sig til, hvis du skal bruge hjælp til det. Husk generelt at du skal have tilladelse til de billeder, du bruger.

Derudover er der en masse stavefejl og grammatiske fejl på siden, som får den til at fremstå uprofessionel. Desuden bør du ikke skrive tekst i et billed, som en anden også nævner. Det er både svært at se på mobil, og søgemaskinerne lægger ikke mærke til det.   

Held og lykke med siden derudover.

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)