Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigt-værktøj.com eller Værktøj-billigt.dk? - Ranking på søgningen "Billigt værktøj"

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 26. Oct 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg er nybegynder i det her game og har et kort spørgsmål.

Hvis jeg eksempelvis vil ranke højt på søgningen "Billigt værktøj", hvilket domæne vil så være bedst: Billigt-værktøj.com eller Værktøj-billigt.dk? 

Jeg har forsøgt at læse op på EDM og domænelokalitet ift. SEO, men jeg synes, at jeg støder på modstridende oplysninger.

På forhånd mange tak :)

- Thomas 

 

Fra Korsør
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 200
Fra  Codex Design Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Du vil helt klart få langt mere ud af .dk domænet. Domæne navnet har selvfølgelig noget at sige, men i de danske søgmaskiner, vil et .dk domæne dominere langt nemmere. 

Men husk at det kræver stadig god SEO. Du skal også tænke på at hvis du ser 2 domæner i Top 3, og den ene hedder "Værktøjsbyen.dk" og den anden hedder "Billigt-Værktøj-Her.dk", så ville du nok vælge den første, da den virker mere troværdig.

Så hvis du har planlagt god SEO, så kan ethvert domæne komme i top ;)

Mvh
Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

.dk er nok at foretrække, når du bruger danske ord i navnet.

Men husk at søgemaskiner ikke er glade for æ ø og å

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 27. Nov 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Bendiksen - DEBEO.dk:
Men husk at søgemaskiner ikke er glade for æ ø og å

Det er noget være sludder. IDN-domæner giver ingen udfordring i forhold til SEO eller søgemaskinerne.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

mrsnowman:

Per Bendiksen - DEBEO.dk:
Men husk at søgemaskiner ikke er glade for æ ø og å

Det er noget være sludder. IDN-domæner giver ingen udfordring i forhold til SEO eller søgemaskinerne.



Du kan selv være en gang sludder..
Flere SEO-eksperter nævner stadig, at det ofte kan give problemer med æ, ø og å.

Værst er det dog for nogle mailprogrammer, som kan have svært ved at håndtere de her "specialtegn".


Men kom gerne med kilder på din påstand, hvis du skal rette på mig.....

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ældre artikel, men staid meget relevant, med forklaring på hvorfor IDN-domæner ofte giver problemer:

http://www.skjoldby.com/seo/domaener-med-aeoa-har-kun-en-fordel

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Du skriver at man kommer længere med et .dk end .com, men hvis jeg nu på sigt har en ide om at indtage andre lande, så er det jo bedst at have et com, hvor meget betyder det reelt med den forskel??

Har det nogen betydning om firmanavnet starter med a eller k i forbindelse med optimering??

Mvh

nuser43

Tilmeldt 27. Nov 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Per Bendiksen,

Søgemaskiner værdsætter og belønner korrekt stavemåde.

Det inkluderer lokale bogstaver i IDN-domæner.

*

Følgende har intet med søgemaskinerne at gøre:

1. IDN-domæner kan ikke bruges til e-mails, da tegn som æøå ikke understøttes af e-mailprogrammerne.

2. IDN-domæner kan driller i forbindelse med indgående links, hvis softwaren på linkkilden ikke understøtter æøå.

*

Jeg arbejder selv med SEO med succes og jeg anbefaler virksomheder en kort og korrekt stavet url, uden brug af æøå som hoveddomæne. Bedste udbytte opnås ved at lave 301 redirect fra domænet stavet med æøå til hoveddomænet, samt at linkbuilde til begge domæner.

Ud fra trådstarters spørgsmål har jeg tilladt mig at konkludere at der ikke er tale om en primær hjemmeside til et firma.

Jeg antager at der i stedet er tale om f.eks. en affilaiteside, hvor den bedste opskrift let være anderledes, da færre af de indgående links er naturlige. Hjemmesideejeren kan derfor i højere grad sikre sig at indgående links laves korrekt, og kan dermed høste en lille fordel af en samlet url med korrekt stavet keywords.

Tilmeldt 27. Nov 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

nuser43:
Du skriver at man kommer længere med et .dk end .com, men hvis jeg nu på sigt har en ide om at indtage andre lande, så er det jo bedst at have et com, hvor meget betyder det reelt med den forskel??

Et .com domæne giver bedre trust som international hjemmeside.

Om du vælger .com/en + .com/da eller .com + .dk er ikke så vigtigt, så længe det hjemmesiden sættes teknisk korrekt op.

nuser43:
Har det nogen betydning om firmanavnet starter med a eller k i forbindelse med optimering??

Nej, det har ingen betydning.

Hvis der er tale om en virksomhed, bør du prioritere genkendelse af brandnavn langt højere end SEO. Det vil derfor være en dårlig idé at vælge et keyworddomæne, hvor navnet let forveksles med andre hjemmesider.

Du bør prioritere dit brand og konvertering langt højere end SEO.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Et andet navn kunne være: Værkeren.dk, måske du kunne bruge det.. 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)