Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forventet rente på anlægslån

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

I forbindelse med ansøgning til anlægslån, som jeg forventer går igennem, søger jeg lidt erfaringer for, hvad man kan forvente af rente (og dermed vide, hvad man kan tillade sig at forhandle ud fra) :-) 

Lidt om lånet:
- Der er tale om indkøb af teknisk udstyr til udlejningsvirksomhed.

Lån: Cirka 280.000 kr.
Sikkerhed: Udstyret i sig selv, og ellers vores resterende udstyr på hylderne (vi er pt. gældfri, og har stående for langt over lånebeløbet)

Vi er sikret (pr. kontrakt) at kunne indtjene cirka 90.000 kr. på det indkøbte pr. år i mindst 3 år, og ønsker et 5-årigt lån.

Jeg glæder mig til at høre, hvad jeres erfaringer med bankerne er!

Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen som har et kvalificeret bud på dette? :-) :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke så let at byde ind - og det nemmeste er at du hører bankerne- Du kan ikke bruge vores svar til ret meget. Bankerne vil ikke rette ind efter dem Smile

1 Det vil være klart krav, at det udstyr du taler om, i gensalgsværdi kan dække lånet, hvis det er eneste sikkerhed

2 Du skal forvente at skulle selvskyldnerkautionere

3 En rente vil formentlig ligge i størrelsesorden 10-15%

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg ved om det kan lade sig gøre, men har du overvejet leasing i stedet for? Så skal du ikke betale for at stille sikkerhed i udstyret og renten vil typisk også være billigere.

Hvilken rente du skal betale kommer an på

1. Hvad er værdien af de sikkerheder du stiller. Hvis du går konkurs i morgen, hvor sandsynligt er det så at banken får sine penge igen ved at sælge udstyret

2. Hvad er sandsynligheden for at I går konkurs. Jo længere historik I har for at kunne tjene penge, jo lavere sandsynlighed.

Et konkret bud på renten kræver derfor indsigt i jeres virksomheds økonomi. Jeg vil dog mene, at renten skal ligge mellem 5 og 10 %, hvis det skal være interessant og rentabelt for jer.


Venlig hilsen

Morten Refsgaard

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)