Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overfører ordre fra Prestashop igennem Storeboddy til Dinero

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Jeg har købt Dinero Pro. Og ville så oprette en salgskanal i Storeboddy så jeg kunne få ordre direkte over i Dinero fra mine prestashops.

Men som med så meget andet man kaster sig ud i med webshops. Så spiller det bare aldrig fra starten af. Og det gør det heller ikke denne gang.

Support fra Storeboddy de modtager denne fejl "This call to PrestaShop Web Services failed and returned an HTTP status of 500".

Og de skriver også under deres guide.

OBS: Manglende læseadgang på ordrer
Vi oplever ind i mellem, at vi ikke kan komme igennem til Prestashops via API'en. Det har vist sig, at der - tilsyneladende - er en bug i Prestashop, som gør, at at hvis "Developter mode" er deaktiveret, så kan vi ikke læse ordrerne. Du kan læse mere på denne side: Link til Prestashop forum

 Men det hjælper eller ikke rigtig de løsninger synes jeg. Så er lidt på bar bund. Så er der nogen der kender problemet og måske løsningen eller?

Mvh. Kim

Fra København
Tilmeldt 16. Jul 13
Indlæg ialt: 94
Fra  Storebuddy.dk Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim,

jeg vil lige hjælpe dig på vej, ved at tilføje den supplerende info, som jeg sendte dig pr. mail - det vil forhåbentligt bidrage til, at en Prestashop-ekspert kan hjælpe dig med din api. 

Vi (Storebuddy) foretager følgende kald på din api:

http://www.ithansen.dk/api/customers?filter%5Bid%5D=%5B1517%5D&display=%5Bemail%5D

Kaldet giver følgende fejl: 

This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.
<prestashop xmlns:xlink="http://www.w3.org/1999/xlink">
<errors>
<error>
<message>
<![CDATA[
Internal error. To see this error please display the PHP errors.
]]>
</message>
</error>
</errors>
</prestashop>
Hvis der er behov for supplerende info i forbindelse med de api-kald vi foretager, så svarer vi altid på support [ a ] storebuddy.dk
De bedste hilsner
Lasse Juhl Kirk
Storebuddy.dk
Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Sig mig er der slet ingen der bruger Storeboddy og Dinero med prestashop? For så må i da have haft samme problemer med, at det kun vil virke (og så ikke helt alligevel da den ikke får alt med over i Dinero) når Developter mode er aktiveret (som jo ikke er løsning man kan bruge til noget)

Kim

Fra København
Tilmeldt 16. Jul 13
Indlæg ialt: 94
Fra  Storebuddy.dk Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim

Der er flere hundrede Prestashop-shops, som problemfrit benytter sig af integrationen mellem Prestashop og Storebuddy - men det hjælper selvfølgeligt ikke dig meget (:

Jeg sender dig lige kontaktinfo til nogle Prestashop-hajer i en PM. De kan helt sikkert hjælpe dig i mål med opsætningen af din API, så vi kan få hul igennem til den (:

Vi tales ved. 

Med venlig hilsen
Lasse Juhl Kirk

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så lykkes det endelig, at få hul igennem til Dinero fra mine 2 webshops.

Er super glad for at Storebuddy (Lasse), henviste mig til www.gohosting.dk, hvor Jesper gav mig et utroligt godt tilbud. Så jeg kunne få min shops til at virke med Storebuddy.

Jeg bruger prestashop 1.5.4.1, og der var åbenbart nogle filer der ikke helt ville spille sammen med Storebuddy.

Så disse kodede gohosting om og nu spiller det.

Det skal dog siges, at det ikke spiller helt endnu. Da Storebuddy leverer alle ordre til Dineo uanset ordre status. Og det vil sige. At hvis man har 5 ordre der lander i Dineo´s kassekladde. Og de 3 af dem bliver betalt. Så kan du ikke nøjes med, at bogføre disse 3 der er betalt. Så bliver man nød til at "bogføre" dem som ubetalte fakturaer. Og derefter gå ind og lave et finansbilag under bogføring. Hvor jeg bogfører de 3 ordre som betalte.

Så sparer ikke al den tid jeg håbede på. Men ved Storebuddy arbejder på, at have en løsning klar inden det nye år. Hvor man kan vælge, først at få overført ordre når status f.eks. er betalt. Eller man kan vælge, at få ordre overført som fakturaer. Så det skal nok komme, til at spille helt er jeg sikker på.

Men husk bruger du en ældre version af prestashop. Så skal du have pengene op af lommen, for at få det til at virke. Men så grib fat i gohosting, da de leverer varen og deres service er i tip top (ja det er den nu også ved Storebuddy).

God weekend. Kim Stick out tongue

Fra København
Tilmeldt 16. Jul 13
Indlæg ialt: 94
Fra  Storebuddy.dk Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim

Det er rigtig dejligt, at GoHosting fik tilrettet din api således den nu fungerer, som en standard Prestashop API (:

Lige for at undgå forvirring hos andre Prestashop brugere, så vil jeg lige indskyde, at der umiddelbart ikke et generelt "problem" med version 1.5.4. Gohosting er ved at opklare, hvorfor din version af API'en var anderledes.

I forhold til selv at kunne vælge, hvilke ordre, der skal overføres, så bliver dette muligt, når vi sener vores næste opdatering på gaden (sker efter planen  i næste måned December 2015). 

Ha' en god søndag (:

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Juhl:
I forhold til selv at kunne vælge, hvilke ordre, der skal overføres, så bliver dette muligt, når vi sener vores næste opdatering på gaden

Vil lige sige denne opdatering er kommet. Og nu overføres der kun ordre, når jeg giver ordren en given status. Og ordren overføres så direkte til faktura, hvor denne godkendes.

Må sgu sige det er P.... smart. Og enormt tidsbesparende.

Kanon stykke arbejde i har gjort der Lasse.

Mvh Kim

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)