Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis idé'en er der, men......

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, jeg har gået og spekuleret et pr dage om et projekt omkring en app, hvordan får jeg min ide bragt til verden?. Uden at blive taget ved ørene af investorer?.

• Hvad skal man bruge af advokater ?.
• Jeg er helt ny inde for branchen.
• Er der andre inputs?. Mvh Momouritz

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Mouritz

Det korte og lidt poppede svar er "du ringer til mig"

Et bedre og lidt længere svar er nok at du ikke skal være så nervøs for at fortælle om din idé. Din største risiko er ikke at der er nogen der stjæler din idé, din største risiko er at du får lavet en løsning som ingen gider bruger.

Hvis din app viser sig at være god, så kan du være helt sikker på at den bliver "stjålen" efter du har fået succes, og software kan du ikke tage patent på.

Men start med at kig dig omkring på markedet - er ideen god er du sandsynligvis ikke den første der har fået den - vi er 7 milliarder mennesker på denne klode, så geniale og unikke ideer er mere sjældne en hvide tigere Wink.

 Hvis din idé, eller dele af den, er realiseret i en eller anden form i et eller flere segmenter så ved du, at der sandsynligvis er et marked for den. Hvis den viser sig at være helt "Unik", så er den nok ikke heller ikke vildt god.

Det første du skal have styr på, er din forretningsplan - prøv at se om du kan svarer på følgende spørgsmål:

  • Hvilke problemer løser jeg ?
  • For hvem løser jeg dem ?
  • Vil de betale for at få det løst ?
  • Hvis ikke hvem vil så betale

Når du er klar på disse spørgsmål, så kan du begynde at arbejde med din forretningsmodel, og få produceret det der skal til for at du kan gå ud og finde en investor.

Og hvordan undgår du så at blive taget ved ørerne af han ? Tjah.... det nemmeste er jo hvis du kan klarer dig uden en ekstern investor, dvs at du finansierer app'en selv - det gør faktisk også at du bliver lidt mere skarp på at få lavet de indledende øvelser korrekt. Det gør jo altid mere "ondt" at bruge sine egne end at bruge andres penge.

Den rådgivning som du så har behov for, den kan du købe dig til, det koster selvfølgelig noget, men det er min erfaring at det er langt billigere at få den rigtige hjælp fra starten, det kan rede dig for mange dyre fejltagelser undervejs

Jeg håber det hjalp lidt, og du er selvfølgelig velkommen til at kontakte mig hvis du har noget du gerne vil spørge om

//Morten

Tilmeldt 19. Nov 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

- Svare når jeg har er konkret svar!. Følg med !.

Tilmeldt 19. Nov 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.
Jeg mener i den grad at den app jeg gerne vil udvikle er en af de såkaldte hvide tigre du henviser til.
Jeg har undersøgt markedet og kan ikke finde en lignende app med samme funktioner som min. Den er i høj grad unik.

Du har bedt mig om at besvare nogle spørgsmål er nedenstående er mine svar.


• Hvilke problemer løser jeg?.

- Jeg har desværre ikke mulighed for at komme ind på dette, da jeg i såfald vil afsløre hvad denne app indeholder.

• For hvem løser jeg dem for?.

- fitness entusiaster og andre personer der har en stor interesse i at starte i et fitness center.

• Vil de betale for at få det løst?.

- jeg vil mene at de vil betale for denne form for app, men ideen bag er ikke at man skal betale for appen som en forudsætning for at kunne bruge den.

• Hvis ikke hvem vil så betale?.

- Det er meningen at der skal være et tilbud om at få fremvist sin reklame til alle de aktive brugere af appen.
Skulle der imod alle forventninger være en grund til at den skulle koste noget, ville beløbet ikke skulle være særlig stort. Dog kommer dette også an på hvad det koster at få oprettet denne app for ejer.

Jeg håber at disse svar giver anledning til videre kontakt og at du har interesse i at vide mere om min app. Du er velkommen til at vende tilbage.

Jeg ser frem til at høre fra dig

// Momouritz

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

MoMouritz:
Jeg håber at disse svar giver anledning til videre kontakt og at du har interesse i at vide mere om min app

Hejsa - Jamen det vil jeg da rigtigt gerne.

Min erfaring er at det er meget vanskeligt at få økonomi i en app ved enten at lade brugerne betale eller ved reklamer.

Prøv at tage et kig på dig selv og din omgangskreds, hvor ofte trykker I på reklamerne eller køber I apps på app store ?  Selv 8 kr i pris er der rigtigt mange der ikke er villige til at betale - der er lidt opstået en "kultur" omkring at apps ikke er noget man betaler for.

Et alternativ kunne være at arbejde lidt med noget Affiliate salg - du ved at brugerne af din app er interesserede i at starte i et fitness center, så du kunne måske sælge dem noget udstyr, mod en procentdel af salget.

//Morten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)