Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

teknisk co-founder søges (gerne Aarhus området)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Beck:
Og platformen generelt er 1000 gange nemmere at forklare /forstå, når man tager en detaljeret dialog.

Hvis du ikke med en enkelt sætning kan beskrive din platform, så de fleste forstår det, så vil en del af dine potentielle kunder/brugere måske heller ikke forstå det. Det er en rigtig god øvelse at koge ens budskab ned til en enkelt forståelig sætning.

Jeg ser det iøvrigt som noget positivt at du har en holdning til hvilke sprog/frameworks der skal bruges. 

Man kan selvfølgelig argumentere for, at det er med at komme ud over stepperne så hurtigt som muligt, hvilket jo kan opnås ved at ens udviklere bruger det sprog/framework de er mest hjemmevante i. Men jeg ser en klar tendens til, at beslutninger om hvilke sprog og framework der skal bruges, er beslutninger som rykker fra udviklerne til direktionen. Og jeg mener at det er en positiv udvikling. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:

Jeg synes det er positivt at se at faktisk er gjort nogle tanker om platform og teknologier - det signalerer i det mindste at her ikke bare er tale om endnu en sælger med en masse gode idéer.

Jo, tak :)

Det er nu også allerede mere end idé, der mangler også "kun" at udvikles en betaversion til at teste markedet af, hvor jeg har kunder klar.
Funktionerne og specifikationerne i betaversion er klargjort.

Mvh Mathias

Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Mathias Beck:
Og platformen generelt er 1000 gange nemmere at forklare /forstå, når man tager en detaljeret dialog.

Hvis du ikke med en enkelt sætning kan beskrive din platform, så de fleste forstår det, så vil en del af dine potentielle kunder/brugere måske heller ikke forstå det. Det er en rigtig god øvelse at koge ens budskab ned til en enkelt forståelig sætning.

Jeg ser det iøvrigt som noget positivt at du har en holdning til hvilke sprog/frameworks der skal bruges. 

Man kan selvfølgelig argumentere for, at det er med at komme ud over stepperne så hurtigt som muligt, hvilket jo kan opnås ved at ens udviklere bruger det sprog/framework de er mest hjemmevante i. Men jeg ser en klar tendens til, at beslutninger om hvilke sprog og framework der skal bruges, er beslutninger som rykker fra udviklerne til direktionen. Og jeg mener at det er en positiv udvikling. 

Hej Carsten, tak for input :)
Det er jo heller ikke fordi jeg er "bange" for at fortælle mit koncept og platform, jeg fortæller gud og hver mand om det i iværksætterkredse i Aarhus, hvor jeg er tilkoblet et kontorfællesskab lige nu for iværksættere. Og enig i, at det rette Pitch er altafgørende - så det har jeg heldigvis også øvet i en del.

Det er også igennem kontorfællesskabet konceptet er videreudviklet, kunder er indsamlet til test af konceptet m.m.. Jeg har mulighed for at købe mig til betaversioner, men lavede dette opslag primært for at komme i kontakt med mulige tekniske co-founder, da jeg foretrækker teknisk know-how indenfor bl.a. de nævnte sprog m.m. fra start, så det hurtigst kan gå betaversion til produktet.

/Mathias

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Indrømmet, jeg missede den med "kan". 

@carsten  

Der er vel forskel på om det er et startup der søger en cofounder eller et firma med en direktionsgang. Jeg har kun arbejdet for relativt mindre startups, og har endnu til gode at møde en på direktionsgangen der havde noget som helst clue over hvad noget skal udvikles i. 

Men med et startup med 2 helt fra scratch var min pointe blot at det vist er vigtigere trådposter finder een han harmonerer med, end stiller krav til om det skal være php, ruby, java eller dot.net osv. Der findes ligesom også flere php frameworks end laveral. (igen, jeg missede den "kan").

Jeg har de samme betænkeligheder når folk søger en udvikler partner der skal befinde sig i århus og omegn. Man skal vist prise sig lykkelig for hvis man finder een i langbortistan.  

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Mathias

Det ser ud som om du er godt på vej, og jeg kan se I debatten her at har gjort dig en masser tanker og virker forholdsvis seriøs.

Det er også et plus i min at du er seriøs nok til at nævne at det evt kan blive betalt arbejde - der er overraskende mange herinde der tror at man kan få udviklere til at arbejde gratis - så det er altid opløftenede at møde nogle der tager deres projekt seriøst. 

Jeg er ikke selv en "potentiel" co-founder og Javascript har simpelthen for mange parenteser til at jeg kan forstå det - men jeg er god til at få sat det rigtige team og det vil jeg da gerne hjælpe dig med - send mig en mail på mhn@mhn-consulting.com, så skal jeg se hvad jeg kan gøre for dig

//Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

stiginshanghai:

Indrømmet, jeg missede den med "kan". 

@carsten  

Der er vel forskel på om det er et startup der søger en cofounder eller et firma med en direktionsgang. Jeg har kun arbejdet for relativt mindre startups, og har endnu til gode at møde en på direktionsgangen der havde noget som helst clue over hvad noget skal udvikles i. 

Men med et startup med 2 helt fra scratch var min pointe blot at det vist er vigtigere trådposter finder een han harmonerer med, end stiller krav til om det skal være php, ruby, java eller dot.net osv. Der findes ligesom også flere php frameworks end laveral. (igen, jeg missede den "kan").

Jeg har de samme betænkeligheder når folk søger en udvikler partner der skal befinde sig i århus og omegn. Man skal vist prise sig lykkelig for hvis man finder een i langbortistan.  

Jeg er fuldstændig enig i det hele. Grunden til jeg søgte gerne i Aarhus eller omegn er, at projektet/virksomheden igennem universitetet har fået stillet gratis kontor i kontorfællesskab, mentor og vejledning til rådighed - så det vil lette processen meget, hvis personen også kom fra området.
Men jeg er også klar over efterhånden, at jeg skal være heldig for at finde personer i Danmark. Jeg ender formentligt også med at starte med at betale mig fra en betaversion til at teste mit projekt af.

Tak for inputs igen.

/Mathias

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)