Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder ifht. til tryk på sko.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har er et copyright-spørgsmål. Er ved at designe nogle sko, hvor jeg gerne vil have nogle forskellige ting på såsom, disneyfigurer, personer og lign. Er det lovligt at trykke det? Eller skal man have nogen form for tilladelse?

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja naturligvis skal du have tilladelse til dette.

Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg fx. vil have et billede af Peter Plys - så skal jeg have tilladelse af Disney? Og hvad nu hvis jeg selv tegner det?

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

det er lige meget, du skal stadig have lov også selv om du tegner det efter en skitse. Der skal være så store forskelle på originalen og din kopi at det ikke giver mening at bruge billedet.

Tænk lige på dette, hvad tror du LEGO har måtte bløde for at benytte Star Wars og andre ting i deres produkter?

Man må IKKE bare tage noget andre har skabt og så bruge det efter godt befindende.

Nette er ikke bare en stor digital tag selv buffet.

Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for hjælpen. 
Kender du noget til drop shipping? Altså hvad skal man tage kontakt til for at indgå en aftale? Er der nogle krav til, man skal kunne indgå et samarbejde med for eksempel Tommy Hilfiger, Nike el. Puma? 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får ikke lavet Dropshipping aftaler med de leverandører du nævner.

Du skal enten have en detail butik, gerne flere eller have en temmelig stor webshop for overhovedet at komme i betragtning til en samarbejdsaftale med en kendt brand.

Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan for eksempel se på din hjemmeside, du har alle de kendte mærkevarer. Er det ikke dropshipping? Hvordan for jeg fat i dem?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Bisander:

Så hvis jeg fx. vil have et billede af Peter Plys - så skal jeg have tilladelse af Disney? Og hvad nu hvis jeg selv tegner det?

Peter Plys er både beskyttet af ophavsret/copyright, mens ligeledes også et varemærke/trademark. Så at benytte Disneys figurer vil blive en dyr omgang...

Og det hjælper ikke at tegne det selv, hvis det ligner Peter Plys, eller kan forveksles med Peter Plys, da du dermed stadigvæk overtræder Disneys trademark...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Bisander:

Jeg kan for eksempel se på din hjemmeside, du har alle de kendte mærkevarer. Er det ikke dropshipping? Hvordan for jeg fat i dem?

Nej det er ikke dropshipping.
Vi er en kæde af fysiske butikker og har disse produkter på hylderne.

Den eneste vej er at have en ordentlig business plan klar som er godkendt af din bank og revisor, ellers vil du som nystarter få mere end svært ved at få foden indenfor.

Jo stører et brand du ønsker at forhandle, jo mere sikkerhed ønsker leverandørene at have/se inden de vil lave en aftale med dig:
Husk på, at de store brands på tøjmarkedet jo ikke er på hvert en gadehjørne, da det vil få højprofileringen af produktet til at falde.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)