Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man hvis man har tjent for meget? (enkeltmandsvirksomhed)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 15
Indlæg ialt: 146
Fra  eRecept.dk Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har et spørgsmål angående regnskab.

I starten af året skulle man skrive til SKAT hvad man regnede med at få i overskud i sin virksomhed (sådan husker jeg det i hvert fald)

Hvad gør man hvis man skrev at man regnede med et overskud på 20.000 men at det her mod årets slutning viser sig nærmere de 40.000?

På forhånd tak

e Recept Receptpligtig medicin på nettet. Godkendt af de danske sundhedsmyndigheder.

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det på forskudsopgørelsen at du har angivet hvad du regner med at tjene? Fordi så kan du jo bare ændre den løbende i løbet af året, når dine forventninger ændrer sig. Ellers sker der jo det samme som for alle andre, hvor forskudsopgørelse ikke stemmer overens med årsopgørelse - nemlig at der skal betales restskat eller du får overskydende skat. 

Det er dog vigtig især at være opmærksom på grænsen på de 50.000 kr. i omsætning i løbet af 12 måneder. Hvis man har en forventning på at overstige dette, har man pligt til at lade sig momsregistrere, hvis man ikke allerede er det. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 2. Nov 15
Indlæg ialt: 146
Fra  eRecept.dk Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det må vel være forskudsopgørelsen. Jeg blev momsregistreret i januar 2015 så det er der styr på.

Den skal nik ændres så

e Recept Receptpligtig medicin på nettet. Godkendt af de danske sundhedsmyndigheder.

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft samme positive problem. Jeg har et par gange i løbet året opjusteret forventningerne og har ændret i min forskudsopgørelse. Når jeg har ændret er Skat ret hurtige til at sende et girokort med betaling af B-skat. Selvom året er ved at være slut, ville jeg rette det med det samme. Hvis du betaler nu frem for til foråret, når du afleverer regnskab, så slipper du for at betale renter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Simpelt- går ind i forskud og ændrer de 20 t til 40 t - så kommer der girokort for skatten (isoleret ca 43% af de ekstra 20.000) og du slipper for rente til næste år (og evt siden strafrente)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Simpelt- går ind i forskud og ændrer de 20 t til 40 t - så kommer der girokort for skatten (isoleret ca 43% af de ekstra 20.000) og du slipper for rente til næste år (og evt siden strafrente)

vh John Hannover

Vil dog lige råde til at tænke sig om en ekstra gang. 43% Af 20000kr er = 8600kr som skal betales med det samme. Hvis trådstarter IKKE har dem nu er det bedre at vente med at opgive dem så han først skal betale dem til næste år. Så har han også mulighedden for at spare pengene op så længe. Og så vidt jeg husker er det rentefrit for ham.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Så har han også mulighedden for at spare pengene op så længe. Og så vidt jeg husker er det rentefrit for ham.
det er jo derfor jeg skriver det udløser rente. Så snart 31/12 er passeret udløser det rente - dag til dag rente - og fra 1/7 yderligere strafrente - begge uden fradrag i rente for skat

Dertil kommer - at udskyde meget let betyder, man skubber et problem  de penge man tjener for at spare op til skatten giver jo ny skat - og så kører møllen , og der er jo tjent de 40000 kr så der bør jo være til den skat - men ja - er pengene der ikke, så må man jo udskyde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Nov 15
Indlæg ialt: 146
Fra  eRecept.dk Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Simpelt- går ind i forskud og ændrer de 20 t til 40 t - så kommer der girokort for skatten (isoleret ca 43% af de ekstra 20.000) og du slipper for rente til næste år (og evt siden strafrente)

Ok tak for det.

Dette lyder måske som et dumt spørgsmål, men det jeg skrev på forskudsopgørelsen skulle det være forventet overskud i min virksomhed? -Og er et forventet overskud så uden moms og skat?

Eller med andre ord, skal jeg trække moms og skat fra? Giver det mening?

e Recept Receptpligtig medicin på nettet. Godkendt af de danske sundhedsmyndigheder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

eRecept.dk:
Dette lyder måske som et dumt spørgsmål, men det jeg skrev på forskudsopgørelsen skulle det være forventet overskud i min virksomhed? -Og er et forventet overskud så uden moms og skat?
nah ikke dumt  men det lyder som om du mangler helt grundliggende viden om hvordan du skal lave dit regnskab og dermed din skat. Overskud er indtægter uden moms minus - fradragsberettigede udgifter uden moms

Når jeg skriver fradragsberettigede udgifter, så er det fordi ikke alle udgifter er fradragsberettigede fuldt ud - helt som ikke al moms giver fradrag i moms som købsmoms og endeligt, at mange tror, at f.eks. varekøb er en udgift. Det er det kun når varen er solgt og dermed brugt, ellers er varelager lige så godt som penge i banken

Regnskab for begyndere letlæst http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

og Fradrag - skatteregler og praksis og masser af eksempler som opslag http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html 

Kunne være to bøger der kunne hjælpe ganske meget med basis viden. Du kan også klart overveje, at få en online bogholder til lige at scanne dit regnskab online

god vind med det  vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)