Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde vil returnere vare i brudt emballage efter 16 dage

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Situationen er den, at en kunde i vores webshop har købt en vare, som hun efterfølgende er utilfreds med. Hun mener at brugsanvisningen er mangelfuld, og kvaliteten lever heller ikke op til hendes forventninger.  Derfor har hun sendt en mail, hvor hun gør opmærksom på at hun ønsker at returnere den og få pengene tilbage.

Nu er det bare sådan, at:

- Hun henvender sig 16 dage efter køb

- Hun har brudt emballagen (sammensvejset plastpose) for at se på varen

Hvordan kan/bør jeg løse sådan en sag, så kunden kommer ud af det uden at være utilfreds med forløbet?

Vi har naturligvis handelsbetingelser m.v. på hjemmesiden, som meget nøje beskriver kundens fortrydelsesret i henholds til købeloven, så i princippet kan vi nægte at tage varen retur - men samtidig risikerer vi at få en utilfreds kunde, der vil klage sin nød på Trustpilot og sociale medier.

Hvor langt skal vi som webshop strække os?

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Tænk langsigtet. Hvad er en tilfreds kunde værd kontra en utilfreds kunde? Chancerne for at en utilfreds kunde fortæller om sin oplevelse (negativt) til andre er stor, og så vil du miste endnu flere potentielle kunder.

Var det en kunde i en af mine webshops, så havde jeg spurgt kunden, hvor meget han/hun føler er fair at få tilbage, nu hvor emballagen er brudt, og så tilnærme sig den andel kunden ønsker sig retur.

En helt anden ting. Kunden har 14 dages fortrydelsesret fra MODTAGELSE af produktet. Altså ikke fra KØBET af produktet. Og selvom kunden har brudt emballagen har kunden stadig fortrydelsesretten, men virksomheden har ret til kun at refundere en andel af det fulde beløb netop pga. denne værdiforringelse, jf. ny lov fra sidste år.

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Hvordan kan/bør jeg løse sådan en sag, så kunden kommer ud af det uden at være utilfreds med forløbet?

Du giver kunden pengene tilbage fordi på længere sigt kommer hun måske tilbage og køber noget andet eller måske anbefaler hun din butik til andre. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres input :-)

Jeg hælder også mest til at imødekomme kundens ønsker uanset rimelighed. Når hun skriver at hun gerne vil returnere varen, så er hun næppe indstillet på at gå igennem en reklamationssag...

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomsen:

En helt anden ting. Kunden har 14 dages fortrydelsesret fra MODTAGELSE af produktet. Altså ikke fra KØBET af produktet. Og selvom kunden har brudt emballagen har kunden stadig fortrydelsesretten, men virksomheden har ret til kun at refundere en andel af det fulde beløb netop pga. denne værdiforringelse, jf. ny lov fra sidste år.

KH. Lars

Hej Lars,

Det var jeg faktisk ikke klar over - betyder det, at kunden har 14 dages fortrydelsesret fra pakken registreres udleveret hos fragtfirmaet?

Den sidste del er jeg indforstået med, og det er også indskrevet i vores handelsbetingelser. Hvis vi vurderer at varen er væsentligt værdiforringet og ikke kan videresælges til fuld pris, så vil vi tage det op med kunden.

TAK! :-)

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas:
Hvor langt skal vi som webshop strække os?

Langt.

Det er vilkårene for at drive webshop. Der vil være tab på returnerede varer, men at hænge sig i bagateller om hvorvidt det er 14 eller 16 dage kunden har haft varen, det er at gå i små sko, og den helt forkerte holdning som e-shop nu til dags. Det er i hvert fald min erfaring...

Hilsen Morten

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Tak for input, og jeg er meget enig med dig.

Ville du returnere hele beløbet uanset varens stand, eller ville du undersøge varen for evt. værdiforringelse, og trække det fra?

Det er en vare til ca. 1.000 kr.

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:

Lars Thomsen:

En helt anden ting. Kunden har 14 dages fortrydelsesret fra MODTAGELSE af produktet. Altså ikke fra KØBET af produktet. Og selvom kunden har brudt emballagen har kunden stadig fortrydelsesretten, men virksomheden har ret til kun at refundere en andel af det fulde beløb netop pga. denne værdiforringelse, jf. ny lov fra sidste år.

KH. Lars

Hej Lars,

Det var jeg faktisk ikke klar over - betyder det, at kunden har 14 dages fortrydelsesret fra pakken registreres udleveret hos fragtfirmaet?

Den sidste del er jeg indforstået med, og det er også indskrevet i vores handelsbetingelser. Hvis vi vurderer at varen er væsentligt værdiforringet og ikke kan videresælges til fuld pris, så vil vi tage det op med kunden.

TAK! :-)

Nej det betyder at kunden har 14 dage fra det tidspunkt hvor pakke er klar til afhentning i en pakkshop f.eks.

Vi har netop haft en sag hvor en kunde valgte at vente 13 dage med at afhente sin pakke og derefter forventede kunden så lige at have 14 dage inden der blev reageret via mail og yderlige 10 dage inden pakke blev afsendt af kunden, så derfor 37 dage.
Vi valgte at afvise denne retur pakke.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)