Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affilliate input søges.....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 163
Fra  Techstore Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej godtfolk på Amino.

Skal lige høre jeres oplevelser med Affilliate, og evt.Ideer.

Har for et godt stykke tid siden oprettet mig hos et Affilliate firma, så vi kunne sætte lidt mere skub i salget. Troede jeg!

Men der har absolut ikke været et eneste salg derfra.

Har oprettet bannere i alle formater m.m.

Med kan det virkelig passe at det ikke give noget salg?

Hvad  oplevelser har i andre med denne såkaldte smarte løsning?

Mvh. Lasse

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Jeg har ikke de store erfaringer som virksomhed i forbindelse med affiliate, men derimod har jeg prøver kræfter med egne affiliate projekter flere gange. Det handler tit om produktet du sælger - passer det ind på en affiliate side? Hvilke forudsætninger stiller du til rådighed? Er din provision pr. lead / salg god nok vs. dine konkurrenter. Er der andre lignende affilate programmer som stjæler dit shine? 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt klart en gylden mulighed for at skaffe nye kunder, men der er mange faktorer der kan spille ind mht. manglende salg. Kan du se om du får trafik fra netværket?

Fordi hvis du får meget trafik, men intet salg kan det være din side der konverterer dårligt eller dem du får trafik fra, der ikke skaffer relevante kunder.

Hvis det første er tilfældet, skal du have gjort noget ved din side. Hvis det andet er tilfældet, kan det være du skal vælge et netværk hvor du selv kan godkende dem der vil sælge for dig. Når det er sagt, så er det jo ofte "gratis" trafik hvis de kun får provision pr. salg.

Ellers kan det være din provision pr. lead/salg er for lav. Prøv at sætte den op en kort periode og se om det hjælper.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

De fleste affiliatesider benytter ikke reklamebannere, men derimod deeplinks.

Nu har jeg lige tjekket dig hos Partner-ads, og jeg mangler nogle informationer før jeg som affiliate ville bruge dit program.

Eksempelvis kan jeg ikke se en EPC, hvilket sender et signal om at der ikke er salg på din webshop fra affiliates. Det bekræfter du jo også selv. Jeg kender heller ikke dine kunders gennemsnitskøb, så jeg kan ikke kalkulere med en gennemsnitlig kommission per salg. At du giver 15% i kommission er jo ligegyldigt, hvis kunderne i snit kun køber for 100 kroner hver :-) Håber du kan følge mig.

Desuden er du i en niche med meget høj konkurrence, men det ved du nok allerede. Hos Partner-ads er der mange annoncører i din niche, og hos flere af dem kan jeg se en relativt høj EPC, som ved første øjekast virker mere tiltrækkende.

Jeg har dog ikke rigtigt noget at sætte en finger på i forhold til din webshop, som faktisk er rigtig flot sat op med god information på de enkelte produkter.

Måske skulle du prøve at lave en lille konkurrence for affiliates? Eksempelvis kunne du udlodde et gavekort eller en ekstra udbetaling på f.eks. 2.000 kroner til den affiliate, der skaber flest salg til din webshop. Det kan være med til at skabe interesse for dit program.

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Peter Høgfeldt Andersen:

Ellers kan det være din provision pr. lead/salg er for lav. Prøv at sætte den op en kort periode og se om det hjælper.

Det er en god idé, men jeg er ikke helt enig. En højere kommission gør det ikke alene. Mange annoncører tror måske at en højere procentsats er lig med mange salg fra affiliates, men det er ikke tilfældet. En høj EPC er mere interessant. En annoncør kan således sagtens nøjes med at give 5-10% i kommission, hvis de konverterer godt.

Kunsten er at finde en gylden balance, som både er win for affiliates og for webshoppen. Hvis satsen er for høj er der jo blot tale om købt omsætning, og det er der ingen der er tjent med i det lange løb.

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:

Det er en god idé, men jeg er ikke helt enig. En højere kommission gør det ikke alene. Mange annoncører tror måske at en højere procentsats er lig med mange salg fra affiliates, men det er ikke tilfældet. En høj EPC er mere interessant. En annoncør kan således sagtens nøjes med at give 5-10% i kommission, hvis de konverterer godt.

Det er jeg enig i, EPC er klart et bedre nøgletal. Men det er jo ikke rigtig et nøgletal han kan sige så meget om, hvis ikke der er kommet salg endnu. Så det er jo mere noget der kan fastlægges når de første salg er kommet og når han har været på affiliate netværket et stykke tid. Så derfor tænker jeg at nye annoncører især må profilere sig på en høj provision, tilbyde deeplinks, rabatkoder, konkurrencer osv. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skriver lidt mere om hvilke produkter det er du sælger, hvilken Affiliate kommision du tilbyder etc. er det langt lettere at komme med noget brugbart input. Lidt svært at komme med nogle bud på hvorfor, når man ikke kender branchen osv. :-)

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 2. Nov 15
Indlæg ialt: 146
Fra  eRecept.dk Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad hedder hjemmesiden?

e Recept Receptpligtig medicin på nettet. Godkendt af de danske sundhedsmyndigheder.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)