Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Printer til professionelle plakater 30x40cm

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

kan man betale sig fra en ordentlig printer til professionelt brug?

jeg skal printe 30x40cm og mindre formater

jeg printer på 170g papir

er det muligt at opnå et godt resultat uden at få printet ved professionelle?

jeg laver designs hvor jeg ønsker at kunne tilbyde unikke løsninger omkring ex navne osv - dette er ikke muligt ved et trykkeri da opstart osv er alt for dyrt ved ex 1-2 stk

håber nogle har input til dette

DET ER VIGTIGT KVALITETEN ER 100% I ORDEN

nogen ideer til printere jeg kan kigge på - model + pris?

tak for hjælpen :)

Fra Randers C
Tilmeldt 3. Apr 15
Indlæg ialt: 44
Fra  BY LUX - bylux.dk Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg vil ikke anbefale at du printer dine plakater selv, da kvaliteten bliver alt for dårlig, hvilket kunderne i dag ikke vil lade sig nøjes med. 

Tag hellere alle dine designs med til et trykkeri, og lad ham optrykke dem alle på samme tid, på denne måde sparer du opstartsgebyret, som til tider kan være ret højt, hvis du vælger offsettryk.

Min kæreste og jeg sælger selv plakater, og vi stod selv i samme situation da vi startede, her valgte vi et trykkeri til vores designs, hvilket vi ikke har fortrudt siden.

VH. Thor

bylux.dk

BY LUX plakater er designet i Limited Edition a 100 stk.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg svarer på tilsvarende spørgsmål ihvertfald sammenlagt en gang om ugen på diverse diskutionsfora. Så det er et hot emne og noget rigtig mange godt selv vil kunne producere, men forventer samtidig at både prisen er lav og kvaliteten er høj - og det er to ting som ikke hænger sammen. Ganske enkelt.

Jeg har svaret på fuldtændig det samme spørgsmål herinde for en måned siden, skrevet af trådstarter selv. Svaret er stadig det samme: http://www.amino.dk/forums/t/263261.aspx

Kort sagt: Printere af den type vi kører med i MediaMouse er rigtig dyre. De koster fra en +150.000 kr. og opefter. Dertil kommer serviceaftaler, reservedele (bare udskiftningen af et printerhoved ligger på lidt over 15.000 kr.) diverse software og hardware. Og så sluger de også en del strøm og bør også have udsugning. 

Du kan sagtens selv printe - det gør vi jo f.eks. - men du skal op i en ret høj volume før det begynder at kunne betale sig. Produktionsprintere er bygget til At blive brugt og teknisk set koster printeren det samme om den kører eller står stille. Og de har ikke godt af at stå stille af hensyn til blæk og dyser.

/Jesper

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Sketchy

Hvor bor du i landet= Jeg synes du skal gå ind og snakke med Vesterkopi, - der er mange kunst og arkitetkturstuderende som printer hos dem - måske - jeg siger MÅSKE - er der et af deres produkter som matcher dine ønsker.

Hvis dit produkt skal indrammes af slutbruger vil det jo heller ikke være et problem at printe på fotopapir vil jeg mene...men det afhænger jo også af det samlede udtryk dit design har, hvad det kan bære...

prøv at tænke ud af boksen  

http://www.vesterkopi.dk/da/produkter/alm-tryksager/plakater

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)