Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms eller ej under de 50.000 kr?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står op skal oprette cvr nr

men skal jeg blive moms reg med det samme eller?

hvilke fordele/ulemper er der?

hvis jeg ikke er momsreg kan jeg så trække maskiner fra? de er 6  mdr gamle

hvordan med hjemmeside, tlf osv trækkes fra?

håber i kan hjælpe mig på vej

regner ikke med at komme over 50.000 kr det første år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

jannievicki:

men skal jeg blive moms reg med det samme eller?

hvilke fordele/ulemper er der?

hvis jeg ikke er momsreg kan jeg så trække maskiner fra? de er 6  mdr gamle

hvordan med hjemmeside, tlf osv trækkes fra?

håber i kan hjælpe mig på vej

regner ikke med at komme over 50.000 kr det første år.

Fordele - momsfradrag for køb fremover - bagdele hvis du sælger til private så bliver du dyrere med salgsmomsen - det er vel det vigtige

Maskiner over 6 mdr må tages ind ved salg fra dig privat til markedspris MAX markedspris som du bør dokumentere ved tilsvarende brugte maskiner.

Var de ejet under 6 mdr kunne de tages ind med moms den dag du er momsreg men skal være max 6 mdr inden iflg fakturaen - og du må intet ha faktureret uden moms (kunne lyde som det var faldet når du har maskiner) og de må ikke på nogen måde være taget i brug privat eller brugt til oms inden moms.

Ja hjemmeside kan trækkes fra - ja også til telefon men så skal du betale skat af fri tlf = lægge 2.700 kr på din indtægt for 2016. Er du momsregistreret skal du dele momsen for alt du bruger firma og privat på skift .

Bogen fradrag som link siger rigtigt meget om hvad du kan trække fra - hvilke ting der kan trækkes fra med det samme, eller over flere år, og f.eks. skat af fri telefon - Ligesom det med delt moms har afsnit

Bogen Introduktion til Regnskab siger meget om moms, skat - og for og bagdele ved moms registrering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sy børnetøj på bestilling.

Jeg er dog ikke begyndt endnu, men har de sidste par år syet tøj til familie, derfor er maskinerne købt og taget i brug.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

jannievicki:

Jeg vil sy børnetøj på bestilling.

Jeg er dog ikke begyndt endnu, men har de sidste par år syet tøj til familie, derfor er maskinerne købt og taget i brug.

find tilsvarende i DBA eller aktioner eller brugt forretninger og sælg dem fra dig selv til firmaet til den pris du ser. Du skal bare ikke ramme over markedspris, så bare kig rundt og se hvad du kan finde for at indikere pris - eller måske spørg hvis der er nogen der sælger tilsvarende. Du sælger dem så ind uden moms - uanset hvad

Børnetøj på bestilling lyder som til private  Du kan så vente med momsregistrering til du kan se åbenlyst (skats ord) at du vil komme til at sælge for/omsætte for over 50.000 kr på en hver 12 mdr periode

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)