Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket job passer min personlighed, synes i ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg er havnet i et stort problem,  og har brug for råd for at komme videre

Jeg er uddannet ingeniør og har arbejdet ca. 2 år med database og webudvikling.  Det var faktisk fascinerede at være med til at udvikle webløsninger, men alligevel stressede det mig i den grand, at jeg følt mig nødt til at stikke af fra det hele.

Jeg var og er stadig glad for at programmere, men det viste sig, at jeg ikke var ”så kvik” som jeg gik og troede. Jeg var meget længe om at afslutte projekter, sætte mig ind i nye projekter. Jeg glemte tit, hvordan jeg løste et programmerings problem for nogle uger siden.

Nu jeg tænker lidt over det, så kan jeg godt se, at mit problem måske har været ´dårlig´ hukommelse og evnen til at være hurtig!

I skoletiden gik det det meget godt for mig, for der havde jeg tid til lave programmer. Der læste jeg tæt min læsestof igennem 3 gange for bedre husk det.

Jeg har efterfølgende arbejdet ca. 3 måneder med rengøring, men det kan jeg bare ikke klare fysisk. Jeg har altid mangler energi og bliver hurtig træt.


Mit andet problem, som har begrænset min jobsøgning, er problemer med stavning og den forbandede skriveblokering, som jeg får, hver gang jeg skal skrive noget vigtigt.

Jeg kan lide Matematik, It og har ikke rigtig andre interesse områder.


Har i nogen forslag til hvilken job-retning jeg burde kigge efter ? 

Har nogen måske forslag til It område, som kunne være interessant for mig.?

Måske noget indenfor IT, Jeg husker meget af min Netværk/infrastruktur viden jeg lærte i skolen engang (Så alt glemmer jeg ikke….)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

uf fra det du skriver, vil jeg anbefale at du får dit helbrede undersøgt - det lyder som om der er et eller andet galt, siden du ikke har energi og din hukommelse er dårlig.  Måske har du problemer med søvnen om natten, sover du evt uroligt?

Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg har en meget dårlig natsøvn. Men min læge påstår, at jeg ikke fejler noget og jeg burde tage nogle vitaminpiller.

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske skal du bare have noget mindre krævende indenfor IT. Det er jo et kæmpe område og det er da spild af kompetencer at gøre rent hvis du rent faktisk kan programmere.

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Motion gerne intenst styrker faktisk hukommelsen og giver bedre nattesøvn. Det er super vigtigt hvis man er typen der fordyber sig bag en computer.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du gerne vil blive i faget, kunne en løsning være at prøve kræfter med roller som QA ingeniør eller build/release ingeniør.

Det er jobs hvor du tester software, og typisk laver små scripts der tester funktioner, API'er og lign. og typisk også opsætter og vedligeholder systemer til automatiseret test. Lidt det samme med build/release.

Det er typisk mindre hektiske jobs i hverdagen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvadsånu:
jeg har en meget dårlig natsøvn. Men min læge påstår, at jeg ikke fejler

Kan du beskrive det lidt mere hvordan den er dårlig?  Noget tyder på at din læge ikke ved hvad han snakker om da du har klare tegn på en søvnlidelse. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 3. Dec 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej hvadsånu.
Nu vil jeg spørge direkte:-)
Tag det ikke ilde op, men jeg/vi er her for at hjælpe dig på vej.
- Er du stresset i hverdagen?
- Har du en større gæld til banken, det offentlige eller andre?
- Er du generelt frustreret?
- Tager du nogen form for narkotika i dag?
- Har du tidligere jævnligt taget narkotika?

Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tager ikke stoffer og har aldrig gjort det.

Jeg har sådan set heller ikke nogen bekymringer.

Mit problem er nok også, at jeg tit stiller store krav til mig selv, som jeg måske ikke evner at leve op til. ( Jeg er nu begyndt at tage de krav dem ro ).

Jeg har lyst til at blive indenfor IT. Eller arbejde med regnskab.

Ja, jeg må finde noget indenfor It, som ikke er så krævende.

Har selv tænkt på softwaretester. Men desværre en dårlig ide, hvis man har skriveblokeringer. Der skal skrives testcases og andre vejledninger.


Nb: Jeg tager en snak med lægen igen ang søvn, Ravn.
Og starter på motion også.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvadsånu:
Jeg tager en snak med lægen igen ang søvn, Ravn.

Ud fra de sparsomme oplysninger du beskriver, kunne det tyde på at du lyder af søvnapnø. Kræv at din læge henviser dig undersøgelse for Søvnapnø.  Prøv at Google søvnapnø, så kan du se om symptomerne ikke passer ret godt på dig.   

Alternativt kan du selv henvende (kræver ingen henvisning) dig til en Næse Øre Hals læge, nogle af den har udstyr til at teste for søvnapnø,  Er du i København kan jeg anbefale Rundby klinikken på Frederiksberg.

God bedring

Ravn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)