Hej Mads,
Hvilken webshop er der tale om?
Generelt vil SEO, Adwords, Facebook annoncering være markedsføringskanaler jeg mener er alfa omega for en webshop for at kunne klare sig i dag. Adwords og Facebook kan du sætte op i aften og se resultater i morgen, hvis det bliver gjort rigtigt.
SEO er en langsigtet investering, som vil kunne styrke dit brand og dit salg i meget lang tid.
Mit råd vil være:
Få sat dit søgemaskineoptimeringsarbejde i gang så hurtigst som muligt. Hvis du ikke kan selv, så få en anden til det. Der er ingen grund til at vente til webshoppen er 100% færdig til at få SEO arbejdet i gang, du kan lige så godt gøre det mens den bliver startet op.
Når din webshop så kører 100%, så få sat Adwords, Facebook annoncering mm. i gang og husk for guds skyld at tracke, hvad der virker og ikke virker.
Mht. til dit spørgsmål om, hvad der er billigst og bedst, så vil jeg ikke mene at der er et endegyldigt svar. Du skal helt klart fokusere på begge dele, hvis du ønsker en succesfuld webshop.
Adwords kan gå hen og blive rigtig dyrt, hvis det bliver gjort forkert. Samtidig vil SEO også være en dyr omgang, hvis du får en SEO mand, der ikke ved hvad han laver til at lave det.
Hvis du ikke selv kan hverken Adwords eller SEO, så få en til det. Det vil helt sikkert gavne din forretning.
Med Venlig Hilsen
Martin Sølberg