Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan man trække fra i PMV??Kan computer bare trækkes 100%

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

En del spørgsmål går på f.eks om man kan trække en ny computer fra i PMV 

Der er jo ikke delt moms, men hvis JA, så betyder det jo, at hvis jeg udgiver en bog og opgiver resultatet privat som CPR så kan jeg kun trække den % fra som jeg bruger computeren til bogen.

Kan det tænkes, at skat ville acceptere fuldt fradrag for køb af computer og andet i PMV - så længe det ikke giver underskud det PMV .- bare den købes, fordi man mener man skal ha den i sit PMV - uanset man bruger den f.eks. 50/50.

Mig bekendt ville det i alm. enkeltmands, være ok at afskrive den i virksomheden bare man deler momsen. Er det virkeligt samme i PMV mon?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige haft spurgt Skat direkte omkring fradrag af udgift til en computer der også bruges privat, fordi jeg synes jeg fandt forskellige meldinger rundt omkring på nettet. Og beskeden var helt klar at så længe det er nødvendigt med en computer i virksomheden, så er der fuldt fradrag for udgiften, også selvom computeren også bruges privat. Det var dog i en enkeltmandsvirksomhed, men jeg mener at der på det punkt bør være samme regler i PMV. Jeg kan i hvert fald ikke umiddelbart søge frem at der skulle gælde særlige skatteregler for PMV i forhold til andre virksomheder. Den afgørende forskel må være at at der i PMV netop er tale om en virksomhed med CVR nummer

Men momsen skal naturligvis behandles forskelligt i de to virksomhedstyper.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det bør den kunne. Du skal så naturligvis købe den ud igen ved evt lukning , men ellers gælder samme regler i PMV på alle punkter som i enkeltmands som det ligger. Det har i alle fald været konklusionen i andre tråde, at den ikke behøver være delt aktiv-  helt som i alm enkeltmands

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)