Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import af cacaofrugter - (engelsk: cocoa pods)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen herinde som allerede har import igang fra f.eks. Centralamerika, indenfor cacao , så hører jeg gerne fra vedkommende. Er interesseret i at importere cacaoFRUGTER i mindre mængder - på engelsk er navnet "cocoa pod"  - dvs. den frugt som indeholder bønnerne. Jeg tænker på et chokoladeprodukt produkt til allergikere og andre som gerne vil vide hvad de putter i munden.

Processen ved cacao/chokoladeproduktion er som bekendt den, at cacaofrugten i produktionslandet slås i stykker og de rå cacaobønner udtages og lægges til tørre og modnes. Under denne proces kan bønnerne i uheldige tilfælde udsættes for "tilsætningsstoffer" - og det kan de også under den videre opbevaring.

Internettet er fuldt af cacaobønner fra diverse farme - men hvis der er nogen som ved hvordan man får fat på hele ubrudte cacaofrugter, (da jeg gerne vil have kontrol over hele fremstillingsprocessen) - hører jeg gerne fra vedkommende. :-)  

 

Tilmeldt 26. Sep 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Musico,

Did you get a response on this matter? I am planning to import cacao fruit pulp and possibly the entire pods from Ecuador to Denmark. 

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Thanks for your answer.

No actually I didn´t :( 

For what purpose are you planning this import? to resell to Danish factories? 

I might be interested in pods, however, I will only be able to a buy small quantity, at least in the beginning. 

Fra Jakarta
Tilmeldt 13. Oct 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Musico, 

Jeg har en kontakt i Lampung, Indonesien som plejer at eksporter Cacao. Tror også de har Cocoa Pods og kan sende i mindre mængder.

Du er velkommen til at skrive til mig hvis du er interesseret eller har nogle spørgsmål.

mvh 

Ganesa R Soepraptoyo

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Musico

Prøv at kontake mikkel Friis Holm. Han har erfaring med import af cacao bønner og chokolade produktion.

http://www.friis-holm.dk/en/

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)